FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kan vara en lösning men att fördefiniera alla möjliga bredder, höjder mm. skulle resultera i ett gigantiskt css dokument, som i sig skulle slöa ner laddningstiden på siten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är troligtvis inte bilderna på startsidan utan något skript på servern som segar ner det. I en tidigare tråd, tror jag, så gick jag in på din sida men samma dator som nu. Då tog det över 30 sekunder innan sidan började ladda så det är troligtvis inte att den är stor.
Skulle kunna vara ditt webbhotell som strular regelbundet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Det tar fortfarande vansinnigt lång tid at tladda, dvs flera sekunder, och det är ett fasligt fladdrande i bilden innan den stabiliceras.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Jag tycker alla sidor laddades snabbt. Använder Opera...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmmm... det är det här som konfunderar mig. Sidan laddar snabbt hos ca. 90% av besökarna medan den knappt går att ladda för de resterande 10%.
Conny, vilken sida besökte du, förstasidan eller den om skräddarsydd webbdesign? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Laddar fort med chrome win7.
Men t.ex. /Gratis_webbdesign är 3,4MB och tog visserligen bara 0,7sek för mig men kan tänka mig att de blir lite i största laget, tror inte thumbs behöver bara 100kb styck. I chrome finns de en funktion som heter "granska komponent" om man högerklickar på en sida. Och sen väljer Network så får du timeline för varje objekt och detaljerad info. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||