Kom ihåg mig?

Få som använder Java?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-02, 18:07 #1
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det heter "script-kiddies"

PHP är inte objektorienterat på riktigt vilket är en nackdel när projekteten växer. Det stora problemet med java är att det inte går att lägga till stöd lika enkelt i IIS, Apache etc som man kan göra med PHP.
Vad är det då som gör att ett språk är "objektorienterat på riktigt"? Stödjer ett språk de grundläggande koncepten inom programmeringsparadigmen skulle jag väl vilja påstå att språket är objektorienterat på riktigt. Är det några sådana minsta gemensamma nämnare du saknar i språket som du kräver för att du ska vilja kalla det objektorienterat?

Frånvaron av riktiga threads (det går givetvis att skapa pseudo-trådning) skulle jag vilja påstå är den absolut största bristen för php jämfört med java annars.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-28, 14:50 #2
iamandreass avatar
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
iamandreas iamandreas är inte uppkopplad
Nykomling
iamandreass avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Luncode Visa inlägg
På högre utbildningar får man lära sig att statiska språk - som till exempel Java - är bäst i alla avseenden och att dynamiska språk - som Ruby, Python och PHP - är mest skit och är bara för 14-åringar som bygger textspel. När något av ovan nämnda företag ska ha någon webblösning anlitar man gärna konsultbolag som är fullproppade med civilingenjörer, eftersom man tror att de är bäst. Men sanningen är att de vet mindre om webbutveckling än den 14-åriga hobbyutvecklaren. Ta SJ:s webbplats till exempel. Det är säkert jätteduktiga javautvecklare som har gjort den, men när det gäller webbutveckling har de inte alla kameler hemma.

Inget ont om Java dock. Det är ju ett fantastiskt språk som även jag utvecklar i. Men när det gäller webbutveckling är det dynamik som gäller.
Absolut inget fel på dynamiska språk. Flera av dem går att köra på plattformen Java som t ex Ruby och Groovy.

Däremot att argumentera att massor av civilingenjörer på konsultfirmor inte har någon koll är lite väl generaliserande tycker jag. Visst finns det väldigt duktiga utvecklare i alla åldrar med och utan högre utbildning men långt ifrån skulle detta innebära att högutbildade konsulter inte kan webb

Den inledande frågan handlade däremot om varför Java verkar enligt mig underrepresenterat här inne på WN?
iamandreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
java, webb

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017