Kom ihåg mig?

pensionssparande ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-19, 10:50 #21
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ponting Visa inlägg
Handlar frun här i byn lärde mig för länge sedan: En årsinkomst på banken, så klarar man allt! och vad kul det blir att sätt sprätt på kosingen när man blir pensonär, när alla som tänkt sig ärva...............
Ha, Ha, du är helskön.... :smile:
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-19, 22:37 #22
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Jag pensionssparar ett par tusen/mån via mina bolag men vad händer om tex som idag man tjänar 400-500k om året men när man blir pensionär och tjänar så pass bra från sina bolag att man i princip lever på avkastning från dem och de små pengar man får in från pension känns som den kvittar. Har man då kastat ut tex 3000*12*45år = 1620 000 = 160k extra om året på 10 år (medellivsläng efter pension, ingen index eller inflation inräknad) i sjön då? Hur mycket får man egentligen ut av det man sparar?
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 03:11 #23

Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik Visa inlägg
Jag pensionssparar ett par tusen/mån via mina bolag men vad händer om tex som idag man tjänar 400-500k om året men när man blir pensionär och tjänar så pass bra från sina bolag att man i princip lever på avkastning från dem och de små pengar man får in från pension känns som den kvittar. Har man då kastat ut tex 3000*12*45år = 1620 000 = 160k extra om året på 10 år (medellivsläng efter pension, ingen index eller inflation inräknad) i sjön då? Hur mycket får man egentligen ut av det man sparar?
Om alla visste hur framtiden ser ut så skulle ingen köpa nitlotter på Triss. Alla skulle köpa vinstlotterna....

Mao du måste gardera dig för risker, exempelvis kan ditt bolag inte garantera dig pension om du blir sjuk exempelvis drabbas av stroke så du inte kan sköta ditt företag, en pensionsförsäkring är en bättre säkerhet eftersom den dels övervakas av myndigheter och dels administreras av flera personer.
Oläst 2009-09-24, 23:14 #24
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om alla visste hur framtiden ser ut så skulle ingen köpa nitlotter på Triss. Alla skulle köpa vinstlotterna....
Mitt liv är inte som en trisslott. Jag gör val som påverkar mitt liv åt det ena eller andra hållet och det är alltid jag som bestämmer. Men om jag går till butiken och ska köpa en lott så är det omöjligt att välja vinnarlotten - där är det alltid slumpen som avgör!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-25, 13:35 #25

Citat:
Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
Mitt liv är inte som en trisslott. Jag gör val som påverkar mitt liv åt det ena eller andra hållet och det är alltid jag som bestämmer. Men om jag går till butiken och ska köpa en lott så är det omöjligt att välja vinnarlotten - där är det alltid slumpen som avgör!
Det tråkiga är att du när som helst kan drabbas av stroke, alzheimers eller att bli påkörd av en buss efter ett ögonblicks ouppmärksamhet i trafiken, vidare kan du råka ut för att rattfyllo som kör rakt in den krogkö du just står i....

Vidare så kan de kunder som du har helt plötsligt få för sig att en konkurent är bättre och byta i ett nafs.

Du kan när som helst bli rånad på stan och knivskuren så du hamnar i rullstol resten av livet.

En av mina barndomskamrater gick i godan ro med ett par kompisar på en gata i Karlstad mitt på ljusa dagen, när en psyksjuk man slet upp en pistol och sköt honom till döds, han dog ögonblickligen. Min slutsats är att livet är oförutsägbart, men visst kan man påverka det!

Vi kan inte styra 100-procentigt över våra liv.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017