FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Riktiga män hostar själva...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
I ett forum finns ingen rättvisa eller demokrati. Där bestämmer moderatorerna och det är inget unikt för WN. Så enkelt är det vare sig man vill eller inte.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Om alla skulle göra reklam för sig själv skulle det bara bli massa skitnyheter.
Och tycker faktiskt det är en nyhet ang skype eller liknande, många här använder säkert skype och vill veta om framtiden och även diskutera om det. Hur skulle det sett ut om alla Webbhotell skulle fått göra egenreklam etc? Så skulle det blivit nyheter varje dag liknande: Gratis domän, eller vi sänker priset med 50 öre etc etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är jätteviktigt att ha tydliga regler vad som gäller och vart gränsen går, det kommer förr eller senare annars utnyttjas på ett negativt sätt.
Vi har i våra forum t.ex. en regel mot tjänster eller produkter som man själv eller genom sitt kontaktnät erbjuder, och det innefattar även anställda eller andra som på något sätt tjänar att lägga ut tipsen. Eftersom vi har en annonsdriven webbplats är det a och o att upprätthålla det, annars försvinner annonsvärdet och grunden för att hålla det rullande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det håller jag inte alls med om, jag tycker det är högst relevant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle gissa på att alla som skriver på WN även läser IDG var och varannan dag (läser själv IDG nästan varje dag), så tisp om nyheter på IDG är inte så relevant här. Mer intressant är att få tips få lite andra ställen som jag aldrig besöker eller väldigt sällan besöker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Oj, nu tar jag som postare av tråden om skype/ebay åt mig
![]() eBay är en av de viktigaste inkomstkällorna för många webbmasters utanför norden. Jag slår vad om många här inte ens vet om vilka summor många affiliates tjänar på att promota auktioner på eBay. Skype är ett bra exempel på kommunikation för teknikkänsliga personer som oss själva. Självklart intressant. Jag använder själv Skype ibland för att kommunicera med samarbetspartners när IM/IRC inte räcker till. Att eBay köper Skype och kanske inte minst, diskussionen oss webbmasters emellan är defintivit intressant. Att loopia/Crystone/whatever's domäner kostar si eller så är en bisak. Att ett internet-företag köper ett annat itföretag för 4 miljarder usd berör oss indirekt mer än du tror. Bara en sån sak som att Skypes utbetalningar höjdes från 50 öre till 9 kronor per nerladdning av deras klient i samband (?) med köpet. Påstår du att det inte är relevant för webbmasters så framstår Crystone's erbjudande om 1000 domäner som kostar dem 50 pix styck som en piss i havet jämförelsevis (eller vad deras erbjudande nu exakt gick ut på, jag läste posten men lutade mig tillbaka och orkade inte bry mig mer än så..). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vissa gillar vanilj, andra gillar choklad.
Jag kan rekommendera en sak rätt starkt för alla egentligen, det är usernet groups. Det är det bästa sättet att kommunicera öppet på internet, tycker jag :-) I will help thee. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|