FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det innebär med andra ord att jag kan skicka in förhandsregistrering via vilket (accrediterade) ombud som helst för en kunds räkning (förutsatt att det registreras i kundens namn) och sedan skickar jag (på uppmaning?) in separat pappersunderlag som jag får från min kund, för att styrka deras rättighet, direkt till PricewaterhouseCooper?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Marcus > Ja, det stämmer. Det är inte "bråttom" på något sätt att förhandsboka .eu-domäner hos ombud än, det är minst 2 månader kvar tills dess att EURid kan börja ta emot ansökningar. Visst kan det vara intressant att förhandsboka sin .eu-domän redan nu, men man bör dock inte jäkta med detta utan omsorgsfullt välja ett ombud som man har förtroende för.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag skulle vilja påstå att det är viktigt att skicka in ansökan så fort som möjligt. Vi ombud måste skicka alla ansökningar i den ordning som vi har fått dom. Så är det t ex 2 st som ansöker om ett och samma domännamn även under Sunrise reglerna så kommer den ansökan som hinner först att processas. Man måste komma ihåg att varumärken och andra förturer kan vara registrerade i flera länder och att flera kan ha rätt till samma förtur. Det finns även namn-nappare som nu registrerar varumärken i länder där det är kort handläggning för att hinna före dom rätta innehavarna och skickar in förtursansökningar via de ombud som har system igång redan. Även om ett beslut går att överklaga så kan det vara besvärligt. En överklagan ska ske på det språk som den som har fått namnet talar. Så om det är på något mindre spåk i Europa som inte så många pratar så kan er överklagan bli besvärlig då ni måste ha tolkar. Har du några fler frågor så svara jag gärna på dessa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu är det klart när de olika .eu köerna öppnar/stänger;
Phase 1 (Sunrise 1): 7 dec- 6 feb Phase 2 (Sunrise 2): 7 feb- 6 apr Phase 3 (Landrush): 7 apr /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förtydligande;
Fas 1 - Varumärken - Kommer att öppnas 2005-12-07 och stängas 2006-02-06. Fas 2 - Företagsnamn - Kommer att öppnas 2006-02-07 och stängas 2006-04-06. Fas 3 - Öppen för alla - Kommer att öppnas 2006-04-07 och därefter är domänen igång och öppen för alla. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|