FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alla versioner av windows 2003 stöder minst 2 fysiska CPU utom windows 2003 Datacenter som stöder 8 till 64 CPU som man kan se på Microsofts sida
http://www.microsoft.com/windowsserv...eeditions.mspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu har jag inte lekt alldeles för mycket med 2k3 men kan det inte vara så att du måste uppgradera kernel då du eftermonterade en cpu? NT4 gillade inte alls att man gick från singel till multi och w2k har haft lite hyss för sig med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Hur uppgraderar man kernel i Windows? :P Ska han uppgradera till "Vista" som inte ens lanserats än? Iofs nästan alla windows versioner kör fortfarande på sin gammla skit kernel. Är bara riktiga OS som Linux/Unix man smidigt kan upgradera och anpassa kernel. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Ja du patrikweb. Det finns faktiskt olika versioner av den men jag förstår att du inte har stött på det då du inte är road av att pillra med windows.
När man installerar NT4 på en singelcpumaskin så kan jag garantera att den inte vill veta av mer än 1 cpu. Stoppar man in en till - ja då blir det till att stoppa i skivan och välja upgrade eller vad det nu heter. Det var några år sen sist. Liknande har jag stött på när det gäller W2K Server fast där ska man inte behöva göra något om man går från 1 till 2 cpu. Går man från 1 eller två till 4 så är det bara att stoppa i skivan igen. Kan vara samma fenomen om man går från en HT till två HT cpuer. Inte alls otroligt snarare sannolikt. Som sagt, 2k3 har jag inte lekt med så mycket men det skulle inte förvåna mig om det gäller där med. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|