FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ett tips som en del har haft nytta av var att placera bilder ovanför (i y-led) annonserna. Läs mer i annan tråd i forumet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
idws, det finns inga "snabba" vägar till att höja sin inkomst via CTR eller CPM.
Höjer du CTR så går CPM oftast ner. Enklaste sättet att få en hög inkomst är i mitt tycke att bygga bra trafik. De dagar jag har hög CPM tjänar jag oftast betydligt mer än de dagar jag har hög CTR. Väldigt svårt att bedöma vad CPMen beror på faktiskt .. Återigen, för att höja din CTR (vilket självklart också ger en del, fler klick => mer pengar) så se tråden jag länkade innan, där finns två knep nämnda som gett mig ett par procentenheter mer i CTR. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Vissa verkar tro att ens besökare är "aliens" eller liknande. En besökare tänker precis som du. När klickar t.ex. du på en annons? Är det när det är en annons som blinkar och låter som skriker ut "KLIICCCKA HÄR!!11!!"?
Knappast. Det gäller att bygga upp en intressant hemsida och få trogna besökare. Ser du sedan till att skaffa intressanta annonser så kommer klickan automatiskt oavsett annons-storlek eller var den är placerad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
mmm, håller med...
Men samtidigt gäller det att hela tiden förfina sina metoder så man få så mycket ut av det som möjligt. Helst så vill man själv inte stå för webhotells kostander och likande och man vill iheller inte att det ska drabba besökarna. Då måste man få så mycket ut av sin reklam som möjligt. Pengar som eventuellt sen blir över kan man lägga på något som gynnar besökarna, så dom får tillbaks något etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har nämnt det innan, Google gör kvalitetsmätning på trafiken och utvärderar så att annonsörerna inte kastar pengarna i sjön, så att försöka få highbiddade keywords att visa annonser på sin sida är lättare sagt än gjort
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fan jag har problem med Google asså.
Nu har jag precis laggt in en ny adsense-content så jag har tre stycken (vilket är max) på varje sida. Men då kan fan inte google hitta annonser till "Skyskrape reklamen" på sidan. Så jag förlorar intäkter där... SKit störigt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Ta bort allt jobbigt innehåll och behåll bara annonserna. 100% ctr om du fixar exit trafiken bara. Fattar inte varför alla håller på med massa jobbiga texter och tjänster på sina hemsidor!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Grazzy: Hur menar du, tar jag bort innehåll så förvinner ju besökarna, eller? |