FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En pdf-fil som öppnas i samma fönster, gör om.
Hm antingen är jag eller min dator för varm när man öppnar pdf-filen och klickar på bakåtknappen för att ta sig tillbaka till sidan, är allt borta och en vanlig textsida visas. För varm för att förklara bättre... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inget speciellt att säga förutom att det blir intressant att se ditt nya bildgalleri.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett annat tips är att du gör om din CV. Iaf om du hade tänkt dig ett datajobb... Som arbetsgivare: - Skiter jag i vilken grundskola du gick i. - Skiter jag i alla jobb som inte är relevanta så om du inte söker jobb som hemsidesnickrare åt en städfirma är det ointressant. Räcker gott att nämna att du haft andra ströjobb under din utbildning. - Skiter jag i var du gjorde din PRAO - Vill jag se konkreta exempel på projekt du genomfört och vilka tekniker du använde där. - Skiter i dina betyg i språk. De ser jag i dina betyg. I CVn vill jag bara se vilka språk du kan flytande, bra, och hjälpligt. - Finner jag dina personliga kommentarer kring vilka tekniker du använt irriterande. Omfattningen framgår av konkreta exempel enligt ovan och i början vill jag bara se en sammanfattning av vad du kan, typ: "PHP, XHTML, SQL, CSS, JS, C++, BASH" Andra arbetsgivare kanske tycker annorlunda, men en alternativ syn kanske kan hjälpa... En ansökan med din CV (även om du var kvalificerad nog) skulle jag kasta omedelbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående att skriva cv (vilket jag gjort till lite av en konstform
![]() vill ni ha mer tips om hur man skriver bra cv så får jag hänvisa till mitt kommande projekt kring just detta, (som inte ens är påbörjat ännu)... : ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sedan angående "nyheter", ta bort den bruna bakgrunden den förstör hela sidan som den är nu. Nu vet jag inte om det var CV'n som vi skulle disskutera men jag håller med Ego här, kanske det inte gäller alla arbetsgivare men det är åt rätt håll.. Har själv aldrig skrivit ett CV eller sökt ett jobb men om jag skulle ta in en "datanörd" så tror jag att jag skulle kolla på tidigare referenser och inte så mycket på betyg. Folk som vi har plockat in i projekten är nästan enbart på rekommendationer och tidigare referenser och jag har ingen aning om deras tidigare grundskola och ev utbildningar. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det som jag tyckte var lite imponerande var att du översatt i princip varenda grej på sidan till engelska istället för, som många gör, att bara översätta startsidan till engelska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
http://www.festiz.com/?sida=news&t=6&lang=sv_SE&lang=en_EN&lang=sv_SE&lang=en_EN&lang=sv_SE&lang=en_EN&lang=sv_SE&lang=en_EN&lang=sv_SE&lang=en_EN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är sant eg0master... samma fel finns på buzz.bazooka.se när man klickar på astronauten, och fanns på min hemsida pga att webhotellet använde en märklig version av PHP (buggen uppstod inte på min egen server). Jag misstänker att det kan vara precis samma bugg i detta fall också. PHP-versionen är möjligen inte 4.2.2?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man bygger upp länken själv lär man ju knappast få problemet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
echo '<a href="'.QueryString::set('csf',$visual_style).'" title="'.$skinTitle.'">'; En bit av klassen (som jag naturligtvis också gjort): Kod:
class QueryString { function set ($var, $val='') { global $goodversion; // true, om PHP-version > 4.3.0 $str = '?'.$_SERVER['QUERY_STRING']; if (is_array($var)) { if (isset($val)) { // möjligen notis } foreach ($var as $k => $v) { if (!isset($_GET[$k])) { $str.='&'.$k.'='.$v; } else { if ($goodversion) { $str = preg_replace("/($k=)[^&]*/", "\${1}".$v, $str); } else { $str = preg_replace("/$k=[^&]*/", "", $str); $str .= '&'.$k.'='.$v; } } } } else { if (is_numeric($val)) { $val=(string)$val; } if (empty($_SERVER['QUERY_STRING'])) { $str .= $var.'='.$val; } elseif (!isset($_GET[$var])) { $str .= '&'.$var.'='.$val; } else { if ($goodversion) { $str = preg_replace("/($var=)[^&]*/", "\${1}".$val, $str); } else { $str = preg_replace("/(&|&)$var=[^&]*/", "", $str); $str .= '&'.$var.'='.$val; } } } return str_replace('&', '&', $str); } // ... fortsättning, fler funktioner som inte används särskilt ofta |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|