FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tomas B jag frågar dig, var det verkligen en nyhet för dig att över 91,000 datorer i Sverige har virus?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men om vi ska återgå till att det handlade om att "!virus" skickar spam utan datorägarens vetskap med deras emailadress vilket kan leda till att även ens riktiga e-mail avvisas och fastnar i mottagarens spamfilter så trodde jag inte att det var så många som fick reda på att juat deras email adress användes. Citat:
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Tomas B, du säger ju mot dig själv hela tiden!
Den artikel riktar sig till vanliga svenssons. Inte sådanna som vet och är insatta kring detta. Nästan alla webmasters är insatta på sådant. Ingen vill ha virus...
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Mvh / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det var en typ av trojan som lade in sig i svchost processen, vilket gjorde att brandvägg inte hjälper då svchost måste kunna nå intenet om man vill kunna surfa över huvudtaget. Jag testade adaware, spybot och en uppsjö av anitvirus program, men inget av dem fungerade. Trojanen fanns omnämnd på symantecs och nortons sidor men de hade ingen lösing. Så den enda gång jag haft virus skulle det inte hjälpt om jag använde deras produkter. Jag fixade det med det utmärkta gratis programmet hijackthis till slut. Nu kör jag bara med brandväggen i min router men har ingen block för utgående trafik, surfar bara med FF, öppnar inga okända attachments och har alltid bara de services jag behöver aktiva och det verkar räcka för att klara sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gäller att man hänger med och uppdaterar alla program man använder osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rent allmänt...
Hur vet man att man inte har virus om man inte har något antivirus program??? |