FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack! bra svar.
En sak bara... anledningen till att jag undrade över om dom har spärrar.... Stefan Ekberg Påstår i sin bok "100 sidor sökmotorpositionering" att han gjort ett litet test där han suttit och klickat upp sin budget själv.. och den dagen hade inte google någon form av spärr... Någon som gjort liknande undersökning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja jag har gjort det. Jag har även en gång roat mig med att klicka som en galning på mina adsense för att se vad som hände och nej jag varken förlorade eller tjänade några pengar på det. (Antagligen för att mina klicks kom från samma IP under en kort tidsperiod). Rekommenderar dock INTE att ni provar detta då kontot riskerar stängas omedelbart med infruset saldo.
Fraud-click-programvara är idag ruskigt avancerad och kan tydligen fejka både ip-adress, useragent samt åstadkomma ett "human behavior" för att fuska, så googles anti-fraud-system lär ju inte vara vattentätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att fejka ip, useragent och "human behavior" (dvs ladda sidan och sen vänta ett par sekunder innan själva klicket komme) är knappast särskilt avancerat. Ge inte kred till idioterna som pysslar med sånt där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
sant iof..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
/lite petig men o så viktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe. Svengelska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
robnil:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
lundmark: nej jag har svårt att tro att adwords-kontot skulle bli låst om du klickar på dina egna annonser. Dock skulle (förhoppningsvis) de flesta klicken inte räknas eftersom de antagligen skulle komma från samma IP under en kortare tid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har testat klicka på flera av min egna adwords annonser i följd... typ 10 olika annonser på 3 min och jag har fått för betala dessa klick.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|