FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt Note: Läs sista meningen av regel 4 i WN:s regler en gång till.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst tiden vi har varit med är kort men vi betalar en hel del pengar till Double och det är inte värt det om vi inte får något för det.
Därför hoppas vi att det blir lite affärer annars är vi tvingade att avsluta annonseringen. Kostnader utan Intäkter går inte... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har funkat bra för mej med double.
Man bygger sakta men säkert upp större trafik. Och om man skulle driva ett eget affiliateprogram skulle det ta tid att administrera support, utbetalningar mm. nu behöver man bara betala till ett ställe. Smidigt! Du får locka dina besökare att tjäna pengar, det finns säkert en och annan båt tokig hemsidesnickare som vill länka er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
OK, man kanske inte alltid har resurser nog att satsa enbart på långsiktiga affärer, men i ditt fall tycker jag nu att du tänker alltför kortsiktigt. Det är ju också så att högsäsongen för dina produkter inte har kommit än, men den är ju strax på inkommande. Att du då dömmer ut ett sätt att marknadsföra dig bara på någon vecka tror jag att du gör dumt i. Note: Tack för ändringen av signaturen.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har inte jag jättemycket erfarenhet av affiliateprogram men dels tror jag att det krävs en "närvaro" under en viss tid för att få upp köp, dels att du måste finnas med ett tag på Double.se för att större affiliates ska börja lägga upp dig. Många affiliates brukar vänta på att ett företag varit med ett tag innan de börjar använda sig av det för att det inte finns ngt som irriterar en affiliate som att lägga ner tid på att lägga upp en bra reklamlänk för att 10 dagar senare få veta att de har gjort arbetet i onödan och får ta bort den igen.
Sen som påpekats tidigare så borde nog Marinkedjan pröva Double.se iallafall tills sommaren är över, då har det gått en högsäsong för båtprylar och då kan du utvärdera satsningen mycket mycket bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
dee :
Vilken spelsida äger du som säljer spel? Nyfiken ![]() bompaholm: En fråga bara. Varför använda affiliatenätverk för att få besökare? Kan ju funka bra för såna som grr som bygger upp sin länksite med bara "betallänkar". Så alla som surfar på han site tjänar han typ pengar på. I mina ögon skulle du tjäna betydligt bättre på att annonsera på nischade siter inom ditt eget området. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
nu gör jag annat så sidan står stilla tills jag kommit på vad jag ska göra med den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
vaddå bara betallänkar. kolla på mina 400 under sidor och se hur det ser ut och sluta hacka på mej sur gubbe. :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
grr:
Varför tog du mitt inlägg negativt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att det blir en del klicks men inga avslut kan bero som nedan nämnt att det inte är säsong men även att du kanske godkänner hemsidor som inte har din produkt som målgrupp? Citat:
![]() Jag får intrycket att double.se är för hobbyister, både företagarna och dom som exponerar reklamen. Tittandes på företagen som är anmälda hos double kan man inte tolka det på ett annat sätt (nu drog jag alla över en kant, men det finns ju undantag). Avsluten ligger där på ca 3 till 5% och klicks är allt från 0.01kr till 0.30kr. Det är inte speciellt mkt det kan jag tycka men jag kan förstå att man inte kan ge mer och då väljer man automatiskt att exponera annonsörer från TD istället -- elr ger dom bra informationsplatser på sin sajt. Exempelsvis hitta.se som har kampanj o ger 1kr per klick (inte unik). hitta.se har betalat mina middagar i skolan dom senaste 4 månaderna ![]() Vissa av företagen på double skäms man att exponera med tanke på hur deras hemsidor ser ut och inte minst deras banners. Vissa banners har ju så låg kvalité att dom förstör ju utseendet på ens egen sajt. ex: nerivikt com har genererat mig lite stålar men jag tror att det skulle kunna bli bättre om dom gjorde en snyggare design på sin sajt. Det var allt jag hade på hjärtat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|