FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tänkte att jag skulle påvisa denna tråden för dom vid mera bråk, skall bli intressant att se hur det slutar. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har nu fått ett avslut med BBB.
Tycker att det ändå känns ganska ok. // Mats ...vi har nu avslutat din tjänst per sista mars och således skall faktura 2896-443xxxx fortfarande betalas då vi avslutar utan uppsägning eller bindningstid. Faktura 2896-483xxxx är nu krediterad... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Kommer själv ihåg några gånger då jag har varit i liknande situationer men det har löst sig till slut då man uppträder korrekt, precis som du gjort här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag avslutade mitt arbete för BBB för 2 veckor sedan, och har aldrig mått så psykiskt bra tidigare. Nu arbetar jag för Telia :)
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Mina erfarenheter av BBB´s ADSL-tjänster är väldigt små. Nästintill så små att de knappt existerar. Men deras fiberanslutningar har alltid fungerat klockrent för mig. Någon enstaka gång som det låg nere. Och då hade de förberett oss.
Är väl priset isf som inte är det bästa. Därför bytte jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Tydligen fler än jag som har problem med Bredbandsbolaget,, jag skrev en annan tråd om Bostreams skrotning by Bredbandsbolaget..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skaffade mig BBB i slutet på förra året efter att ha suttit privat med Chello under 4 1/2 år och varit mycket nöjd men ville ha lite högre hasighet än den jag hade.
Jag beställde VDSL 12 / 9 Mbit från BBB, Jag kopplar in och allt rullar på fint men efter nån vecka går det mycket långsamt och jag gör som alla andra (Ringer och klagar). Detta medför mängder med diskutioner från deras sida att dem ska felsöka och så ska jag testa olika saker från min sida. Gör allt dem begär och lite till för den delen. Därefter så går det bra igen för att inom dagar gå mycket långsamt igen vilket medför att jag ringer igen och då skickar dem företaget "Närverksakuten" hem till mig där teleledningar kollas och skalas om etc. Killen från akuten ringer till BBB och snackar med dem för att under samtalet få veta att BBB strypt hastigheten till 4/4 Mbit. Det accepterar jag inte utan meddelar att dem får försöka åtgärda detta då det är en tredjedel av hem trafiken vi snackar om. Hastigheten ökas och jag ligger i 6/6 men då börjar jag föra log på nerkopplingar då dessa sker i ruskig hastighet och alltför ofta. Dagar efter att killen var över så funkar inget och dem säger åter igen att dem ska titta på det och felsöka. 10 dagar och ca 22 samtal därefter så får jag prata med en underbar kvinna vid namn "EVA" på BBB´s kundtjänst och hon säger kort "Inte undra på att du inte har nät när en port är stängd" Suck nätet är igång men funkar knappt alls utan jag kopplas ner 3 ggr / minuten ggr 60 min ggr 24 timmar. Alltså inget nät alls. enligt loggen hade jag haft från start till slut 203,040 nerkopplingar "Nytt rekord tror jag" Ringer ber att få komma till deras reklamationsavdelning och skriver ett brev och förklarar läget för dessa samt kräver tillbaka startavgiften på 1000 kr + feb faktura på 419 kr. 4 dagar senare så kommer det en utbet från bankgirot på 1419 kr och jag häver avtalet med omdelbar verkan och byter tillbaka till Chello och deras bästa paket på 9 mbit. Funkar numera strålande och har inga som helst problem. PS: Fick ta till en del hot som ex reklamationsnämnden samt en del annat men det tog 3 mån att få detta avklarat med dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har också väldigt dåliga erfarenheter av Bredbandsbolaget och har gjort en hemsida om hur de hanterade min flytt i våras:
http://www.df.lth.se/~roubert/bredbandsbolaget/ De tog betalt i förskott men levererade aldrig och vägrar sedan betala tillbaka pengarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bytte till BBB och jag har aldrig varit nöjdare... Jag tror att *DSL strular eftersom de tog över Bostream, och de har många problem att integrera denna tjänst med fiberanslutningen som funkar utmärkt för mig och många många andra... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag skulle byta från telia adsl till bredbandsbolagets motsvarighet för några år sedan, då råka jag ut för ett riktigt helvete... och det var inte BBBs fel, enbart telias.
När man bytte skulle det bli ett kort glapp på ca 1 vecka där jag skulle bli utan internet, detta glapp vart 3 månader! Något som var en total katastrof för mig då jag studerade på distans på den tiden. Efter en och en halv vecka så hörde BBB av sig och sa att dom inte kunde koppla upp mig pga att telia inte hade tagit bort nån av sina saker i inkopplingen och om deras tekniker skulle ta bort detta skulle de bryta mot lagen. Så jag skulle ringa telia och be dem fixa detta snarast (detta var något som borde ha fixats direkt i samband med öppsägningen). Jag pratar med telia, telia förnekar att dom skulle ha nått där utan att allt fel ligger hos BBB. Jag ringer bbb och de skickar återigen dit sina teknoker och hör efter någon dag av sig och säger att telias grejjer fortfarande sitter kvar och dom måste ta bort dem. Ringer återigen telia som vägrar att tro på att de inte skulle ha tagit bort sina saker. Men efter en långt tids övertalande går de med på att de skall skicka dit en tekniker och kolla och sedan höra av sig till mig. När jag fortarande inte hört nått efter två veckor ringer jag telia igen och dom säger att ingen tekniker varit där än... dom ska kontakta sina tekniker och påminna dem... Så håller det på i kanske två månaders tid och jag får ringa och klaga massor av gånger. Sen tillsist efter totalt ca 3 månader efter att mitt BBB skulle börjat funkar ringer telia (första gången på hela tiden de ringer mig och inte tvärt om fast de hela tiden sagt att de skulle höra av sig) och säger att teknikerna varit där nu och plockat bort telias utrustning (dom säger inget om att dom hade fel eller så trotts att de under en lång tid förnekade att de skulle haft nån utrustning där alls). Därefter ringer jag upp BBB och dagen efter funkar mitt internet!!!! Telia vägrar att ge mig någon ersättning trotts att allt fel ligger hos dem och trotts att de förstört mina högskolestudier ordentligt då dessa var beroende av uppkopplingen. BBB som inte gjort nått fel och varit mycket tillmötesgående och hjälpsamma dom tar däremot utan att jag bett om nått och ger mig 3 månaders gratis uppkoppling. Sen när jag för ett år sedan bytte till BBBs fiber så funka det direkt, det funkar till och med innan jag beställt det, räckte med att koppla in kapeln och har funkat helt underbart sedan dess. Nu ska de visst dessutom uppgradera min uppkoppling från 10/10 till 100/10 utan extra kostnad! =) Kan även tilläga att när man ringde till BBB fick man oftast vänta 10-20 min, när jag ringde telia fick jag oftast vänta 40-90 min! En gång gav jag upp när jag ringde till telia och fått vänta uppåt en och en halv timma utan att det blivit min tur..... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|