Kom ihåg mig?

Hur mycket är en site värt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-02, 21:01 #11
phict phict är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Nykomling

Har kontaktat blocket ang min sektion med blocket, väntar på svar.

När det gäller TV så står det i programmet jag använder att det det är fritt för privatpersoner och eftersom denna sida inte drivs i något företag så ser jag inga direkta problem med detta.

Har någon problem med något på siten så lär de väl höra av sig och ge mig chansen att ta bort eller ändra innan nån skickar en stämning

Förrutom rättighetsbiten är det någon som har några andra synpunkter på sidan?
phict är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 21:03 #12
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
zilda zilda är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Har du nåt specialavtal med weather.com? Om inte så har du lite problem där oxå:

Your application must include the links provided to you in the XML Data Feed. The links must be presented in the same visual manner and size as the other links on the page or in the same visual element. All three links should be presented together, either horizontally or vertically, under a heading of: Featured on weather.com®

Both the logo and the “weather.com” text should link to: http://www.weather.com/?prod=xoap&par=[your partner id]

Hur är det egentligen, kan man få 2+2 precis som i hockey?
zilda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 21:34 #13
Nykomling

Nykomling

tycker jag gjort det rätt tydligt var vädret kommer ifrån, samma här, klagar dom får man väl lägga in en länk till men i nuläget känns det lite överflödigt.

Har en tråd om denna site på ett annat forum och jag måste säga att detta forum är väldigt fokuserat på copyrights och bötfällande, kanske folk här strävar efter ett system likannde de amerikanska där de är vilktigare att stämma folk än att se till vad som gör nytta och vad som gör skada.

Mitt syfte med sidan var att kombinera vad jag tyckte va relevant på en sida som uppdateras automatiskt efter användarens önskemål. Folk får gärna använda den om de har nytta av den och jag ser i nuläget inte vilket skada denna site gör. Om någon känenr sig kränkt på något sätt så vill jag gärna att dessa personer kontaktar mig och säger till så ska jag göra allt jag kan för att de ska bli nöjda.
Oläst 2005-01-02, 21:45 #14
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare
rics avatar

Citat:
Originally posted by phict@Jan 2 2005, 22:34
Har en tråd om denna site på ett annat forum och jag måste säga att detta forum är väldigt fokuserat på copyrights och bötfällande, kanske folk här strävar efter ett system likannde de amerikanska där de är vilktigare att stämma folk än att se till vad som gör nytta och vad som gör skada.
Det kan kanske bero på att folk här är väldigt insatta i regler, "copyrights och bötfällande".
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 21:50 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Mja mjäh, jag tror inte riktigt det handlar om copyrights osv. Det är nog snarare så att de flesta här försöker hålla en seriös attityd.

Det är inte så vi försöker klanka ner på din site igentligen, utan snarare så att vi är är intresserade av den här typen av frågor. Jag tror personligen inte att du har några direkta problem med vare sig blocket eller weather.com (mestadels för att dom är amerikanska? ).

Svar på vad din site kan vara värd är redan sagt och ärligt talat så tror jag inte att priset är ditt problem, frågan är väl igentligen om;
1) du kan sälja siten med gott samvete när man inte vet om den är 100% legal.
2) en köpare är intresserad av att köpa siten med alla kort på bordet.

Därför tycker jag att du bör försöka reda upp de legala "oklarheterna" först. Oftast är det inga problem så länge man klart och tydligt anger källor - tex har jag själv haft en liten "fnurra" på tråden med svt.se - som löste sig när redovisade antalet besökare jag skickar till dem dagligen :-)

Många andra aktörer är mycket tacksamma för de besökare vi kan erbjuda dem alldeles gratis - det tror jag även att blocket.se är, allt annat vore konstigt.

Att det sitter lite "surkartar" här och gnäller är för att de vet att man inte kan kopiera "hela" blockets innehåll och visa det som att det vore ens eget, i ditt fall råder det ingen tvekan om att innehållet är från blocket.se.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 22:00 #16
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Håller med Grazzy här. Det känns rätt uppenbart att vare sig blocket eller weather.com kommer försöka göra något åt din sajt (stänga ner den), dem tycker nog bara att det är bra. Men se till att verifiera med båda företagen, sen kan både du som säljare och ev köpare känna sig trygga.
Lycka till med försäljningen
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 22:00 #17
rics avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
rics avatar

*Offtopic: Vad heter företaget som levererar tv-datan?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 22:04 #18
Nykomling

Nykomling

grazzy: tack för ditt svar. Jag håller med, man ska ha en seriös inställning till de man gör och se till att man inte trampar folk på tårna i onödan. Försöker ju inte på något sätt få det att se ut som materialet på min sida är mitt eget, utan en portal med länkar till andra sidor, enda skillnaden är att datan är lite mer "interaktiv" om man vågar säga så
Oläst 2005-01-02, 22:11 #19
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Vädet kommer ju som det står från weather.com och deras tjänst (xml) är till för att man skall kunna göra det som gjorts och även om de inte var amerikanska så skulle de inte ha någor emot det. Dessutom är det snyggt gjort.

Som sagt, så är det tv tablåerna som jag var lite nyfiken på, då det har diskuterats här tidigare. Dessutom står det ingenstans på sidan var de kommer ifrån, vilket också det lite tyder på att man har tagit de utan lov. Dessutom länkar de till ett fönster, där man heller inte anger något...
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-02, 22:23 #20
Nykomling

Nykomling

folk har intresserat sig stort för mina tv-tablåer: jag får dom från ett litet program som heter 02 grabber som är freeware och står tydligt i programmet att datan får användas för privat bruk som detta är, driver ju inte siten i nåt företag, så tjänster är rätt ideell.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017