FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bredbandbolaget är inte samma sak som Telenor, även om jag ser kopplingen...
Bredbandsbolaget har helt okej och mycket hjälpsam support... till skillnad från tomtarna på Tele2!! Där finns lite att göra!! (Fan... seriöst. Undvik Tele2 tills dom fått ordning på hemtjänsten. det är ju värsta lekstugan... och har varit så i rätt många år....) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bara jag ser deras logga går jag upp i varv och börjar leta efter tillhyggen....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bredbandsbolagets nät är ju inget att hurra över, i alla fall inte här i Göteborg.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Haft deras 100/10 tjänst via LAN i över 1år, helt prickfritt. (Bortsett ifrån nu i dagarna när dom stängde av min switchport med motiveringen "Kund's utrustning beteer sig illa". Ett telefonsamtal löste det på nån minut. Skumt men sant) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft Telia, Comhem och BBB.
Telia: Inte nere mycket, men när det väl hände satt man 30-60 min i kö för att få nån 17 årig prao starta om din "signal" på 15 minuter. Comhem: Nere då och då, speciellt på natten, dock inte nere längre än ett par timmar. Supporten är väldigt seg och outbildad verkar det som, kön är nästan lika lång som telias(30-45 min inte ovanligt). BBB: Inte nere alls(Stockholm), tror faktist aldrig det har varit nere längre än en timme åt gången. Supporten kommer man fram till under 5 minuter, oavsett när det är. Detta är dock bara mina personliga erfarenheter med de 3 isp's, det kan ju vara olika för alla. I slutändan tror jag inte det spelar nån stor roll vilken man tar av de "stora" bolagen. Personligen har jag haft mest tur med BBB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fyy, BBB skulle jag inte röra med en tång engång.. höll på i 8-10 veckor med att få in det i en lägenhet jag flyttade till.. där jag hade kopplat allt rätt (det är bra svårt att göra fel), men det fungerade ändå inte. Jag konsulterade supporten 8ggr totalt och förde logg över det. I 4 av dessa gånger jag efterfrågade jag en tekniker, men blev varje gång hotad med att en tekniker skulle komma att kosta mig dyrt, alternativt bli en väldigt dyr historia för mig privat. efter mycket bråk, och att jag själv var tvungen att bli otrevlig så skickade dom en tekniker, som inte hittade något fel... här försöker dom fakturera mig för teknikern (trotts att han inte heller hittade fel på min installation) Efter ett andra besök av teknikern (efter ytterligare 3 samtal) så konstaterade han att felet var i telestationen och såldes utanför min makt. Ytterligare engång här försökte dom fakturera mig för teknikern, trotts att felet alltså inte var mitt.
Efter ett mycket argt brev till deras avdelning i både epost- och snigelpost form så fick jag till slut ett kort brev i posten där dom erkände fel, beklagade, och återbetalade mig för de månader jag varit utan internet & tv trotts att dom tog betalt. Visst är det bra att dom betalar tillbaka och erkänner fel. Men som kund går man inte tillbaka efter att ha blivit behandlad såhär. För övrigt så fungerade deras HDbox via ADSL riktigt riktigt dåligt med. Det var alltid störningar, trotts att hastigheten på internet var bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Jag rekommenderar Tele2, mycket sällan nere. Dock är kundtjänsten bara öppen till 22 på vardagar och 19 på helger (för privatpersoner). Men det kanske är för mycket att begära kundtjänst 24/7.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Telia har vi och sällan problem , ring 90200 och beställ, det fungerar bra
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Vi kör Comhem 24/8 och det fungerar alldeles ypperligt.
Tidigare hade vi Bredbandsbolagets ADSL men bytte gladeligen tillbaka till Comhem. Bredbandsbolagets ADSL låg nere i stort sett varje natt mellan 3 och 4 (1h exakt som IRC försökte reconnecta). Med Comhem har vi kanske problem 2-3 ggr per år, högst. Många klagar på Comhem, men här i Göteborg är deras nät riktigt bra och hastigheten vi får är grym. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Mortekai, ja du kan ringa 90200 för att beställa tjänster också.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|