FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja exakt, det var lite det jag førsøkte komma fram till
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Visst har Google en hel del gratistjänster som de skulle kunna ta betalt för, men hur länge skulle dessa tjänster fortsätta vara populära om de helt plötsligt började kosta pengar? Om Microsoft skulle börja ta betalt för Internet Explorer istället för att låta det vara gratis som man gör idag, hur länge tror du då att Internet Explorer skulle fortsätta vara den mest använda webbläsaren? De tjänster som Google tillhandahåller helt gratis är väl också den typ av tjänster som är svår att ta betalt för. Om Google skulle vilja öka deras vinst så tror jag hellre att de satsar på att utveckla fler vinstdrivande tjänster, istället för att börja ta betalt för deras existerande gratistjänster. Däremot så tror jag att Googles enormt breda vision kan komma att straffa dem i slutändan. Det börjar väl ändå bli uppemot en 10-20 projekt som har lämnat beta-stadiet nu, och jag vill inte ens tänka på vilken organisation det måste krävas för att driva dessa. Om jag vore Google så skulle jag satsa mer på att vidareutveckla och förädla de tjänster som redan tagits fram, och bevisligen fyller en funktion hos deras användare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill också ha "lönsamhetsproblem"
![]() Nädå, men klart Google skulle kunna ta betalt för vissa grejer. Men då är det lätt hänt att allt kollapsar, folk börjar vända sig till gratisalternativ osv. Svårt att ta betalt för någon som folk är vana vid ska vara Gratis. Goooogles IQ-folk kan säkert hitta på något annat mer fiffigt sätt att tjäna pengar på, t.ex som adwords m.m. Google är det sista bolaget som ska börja oroa sig för att konka/tjäna för lite. Men jag förstår din tanke i målet som "världshärravälde!" Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google tar betalat för vissa av sina tjänster.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|