FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är lite det som är problemet med domänhandel idag, köparna vill inte betala så mycket och säljarna tror att alla domäner kommer öka markan i värde och tar därför ut väldigt höga priser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Kunden (via Sedo-ombud) går inte över 5000 kr + moms... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det tycker jag är ett helt ok pris
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Låt säga att man tagit fram en/flera produkt/er man tänker göra reklam i tv och radio för. Kampanvärdet är 9,7 miljoner under 1 år.
Målet är att etablera sig inom denna marknad så återförsäljarna börjar köpa in ens egna produkter isf konkurrenterna. Vad blir sannolikheten att radiolyssnaren/tvtittaren minns bäst? "Läs mer om våra glutenfria produkter på glutenfri365.se" kontra "Läs mer om våra glutenfria produkter på glutenfri.se". Är det värt 5 000 eller kan det möjligen vara värt lite mer när man skall satsa 9 700 000 kr. Döm själv!? Man bör oavsett ta reda på vad köparen har för planer.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är nog också därför domänmarknaden är lite som jag skriv tidigare att säljarna ofta övervärderar sina domäner grymt mycket, medans köparna inte tycker att dom är värda speciellt mycket. I ren domänhandel (inte till slutkund/utvecklare) måste man jämföra med vad man kunde ha köpt i stället för samma pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni gör det inte lätt för mig
![]() |
||