Kom ihåg mig?

MrSvensson ska granskas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-12, 17:53 #11
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by aDonis@Feb 12 2009, 17:10
Bara bluff allting. Bort med skiten. Stackars de få som faktiskt inte lurar folk på pengar med sina lägstbud-sajter.
Kan du berätta mer om det?
Jimpsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 18:47 #12
mng0 mng0 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
mng0 mng0 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2006
Det är också säkert många användare som är ovetande om att det faktiskt konkurrerar om produkter mellan flera olika länder. En notering jag gjorde tidigare var också att samma produkt (om vi gräver efter id i html koden) kunde ha olika vinnare i olika länder. Jag pratar om följande sidor:

mrsvensson.se
fiksuhuuto.fi
bidboogie.co.uk
pujalista.com

Inte första gången företaget blir granskade. Det var ju polisrazzia mot fiksuhuuto när det styrde verksamheten från Finland, http://tinyurl.com/bxsxqj
mng0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 19:02 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by youheardit@Feb 12 2009, 18:01
Citat:
Härligt
Sitter man och tittar så verkar det som om dom själva pumpar ut bud när ingen annan gör det. Sedan att dom har stängt vissa tider under dygnet är antagligen för att folk hade förstått det, då det inte sitter massa människor mitt i natten och budar på alla deras auktioner.
Detta säger Mrsvensson om det enligt en fråga:
Kod:
Har ni någon bluffautomat/robotar som höjer produktens bud automatiskt?
Nej, det har vi inte. MrSvensson lyder under svensk lagstiftning och vi är skyldiga att lämna ut vinnare av varje auktionsföremål samt uppgifter för alla som deltagit i en auktion, om myndigheterna kräver det.
Ja, det går ju verkligen inte att manipulera om man skulle önska det. Och hur många auktioner granskas egentligen av myndigheterna?
Oläst 2009-02-12, 20:44 #14
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Rokkan1
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis
Bara bluff allting. Bort med skiten. Stackars de få som faktiskt inte lurar folk på pengar med sina lägstbud-sajter.
Kan du berätta mer om det?
Berätta mer om vad? Vem som helst fattar väl att ingen sitter och lägger bud precis i sista sekunden varje gång ett bud håller på att vinna? Det har hackats flera sidor och gjorts officiellt på flashback om vilken bluff allt är. Kolla denna tråd exempelvis: https://www.flashback.info/showthread.php?t=468677 och denna: https://www.flashback.info/showthread.php?t=649489
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 20:44 #15
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Det finns många verksamheter man kan manipulera, bara för att det är enkelt när man driver en öresauktion så innebär det inte att verksamhetsformen i sig är olaglig. Bra dock att konsumentverket går in och granskar vissa företag.

För övrigt tror jag att det är lite jante över vissa personers agg mot öresauktioner här inne, va spelar det för roll att de finns o tjänar pengar. Ingen tvingar någon att gå in på tex mrsvensson, än mindre att lägga bud?
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 21:14 #16
ors ors är inte uppkopplad
Medlem

ors ors är inte uppkopplad
Medlem

Jag och min sambo fick x antal gratisbud på sidan, eller om det var någon liknande. Och ja, det var ju i stort sett ett lotteri. Vi lyckades inte ta hem något och då hade vi ändå 50 bud tillgodo.

Som sagt, ett lotteri:
Citat:
I går kväll var priset för bilen uppe i drygt 10060 kronor och eftersom varje bud på bilen höjer priset med 10 öre har alltså 100600 bud hittills lagts på bilen. Då varje bud kostar mellan 7,70 och 20 kronor har auktionen hittills dragit in mellan 774000 och 2 miljoner kronor till det Cypern-registrerade företaget som ligger bakom MrSvensson.se.
ors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 21:21 #17
Lixom Lixom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Lixom Lixom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit
Citat:
Härligt
Sitter man och tittar så verkar det som om dom själva pumpar ut bud när ingen annan gör det. Sedan att dom har stängt vissa tider under dygnet är antagligen för att folk hade förstått det, då det inte sitter massa människor mitt i natten och budar på alla deras auktioner.

Detta säger Mrsvensson om det enligt en fråga:
Kod:
Har ni någon bluffautomat/robotar som höjer produktens bud automatiskt?
Nej, det har vi inte. MrSvensson lyder under svensk lagstiftning och vi är skyldiga att lämna ut vinnare av varje auktionsföremål samt uppgifter för alla som deltagit i en auktion, om myndigheterna kräver det.

Ja, det går ju verkligen inte att manipulera om man skulle önska det. Och hur många auktioner granskas egentligen av myndigheterna?
Vem som helst kan skriva att man inte lägger in egna bud. Tror inte för fem öre på att detta är "rent-spel".

Har aldrig sett en auktion som gått under "värdet". Dvs de jag tittat på har alltid tjänat ihop mer pengar än varan var värd.'
Suspekt ofta så hinner tiden gå ner till 1sekund och vipps så kommer det ett nytt bud.

Om man anser att detta är helt lagligt och inte faller under lotteri varför drivs det fårn cypern då?'

Känns riktigt skönt att dom skall granskas iaf.
Lixom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 21:29 #18
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Mrsvensson förpestar svenskars inställning till Internet, näthandel och legitima rörelser på nätet.

Därför tycker jag personligen att det är bra att de granskas. Sen att inget kommer hända är en annan sak. Men åtminstone får fler dumma svennar upp ögonen för deras bedrägeriverksamhet.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 21:51 #19
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Det finns många verksamheter man kan manipulera, bara för att det är enkelt när man driver en öresauktion så innebär det inte att verksamhetsformen i sig är olaglig. Bra dock att konsumentverket går in och granskar vissa företag.

För övrigt tror jag att det är lite jante över vissa personers agg mot öresauktioner här inne, va spelar det för roll att de finns o tjänar pengar. Ingen tvingar någon att gå in på tex mrsvensson, än mindre att lägga bud?
du har en poäng där. men jag menar på att det lurar folk på pengar när dem använder ordet aution. håller med
Citat:
Hoppas man blir av med eländet en gång för alla då. Vore trevligt om de kunde rensa bort ring in-tävlingarna på TV också när de ändå håller på.
Det är ju i form av sms tävlingar där de tar 50 spänn sms:et
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 06:18 #20
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Bra med granskning!

Håller också med om ring-in tävlingarna på TV. Dom lär dra in stora pengar på det. Där drar dom verkligen ut på det för att få in tillräckligt med pengar. Det förvånar mig inte heller om dom ändrar svaret om någon är för snabb med att gissa rätt. För det finns ju alltid många möjliga kombinationer.

Tyvärr är folk i gemen alltför lättlurade.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017