FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är också säkert många användare som är ovetande om att det faktiskt konkurrerar om produkter mellan flera olika länder. En notering jag gjorde tidigare var också att samma produkt (om vi gräver efter id i html koden) kunde ha olika vinnare i olika länder. Jag pratar om följande sidor:
mrsvensson.se fiksuhuuto.fi bidboogie.co.uk pujalista.com Inte första gången företaget blir granskade. Det var ju polisrazzia mot fiksuhuuto när det styrde verksamheten från Finland, http://tinyurl.com/bxsxqj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det finns många verksamheter man kan manipulera, bara för att det är enkelt när man driver en öresauktion så innebär det inte att verksamhetsformen i sig är olaglig. Bra dock att konsumentverket går in och granskar vissa företag.
För övrigt tror jag att det är lite jante över vissa personers agg mot öresauktioner här inne, va spelar det för roll att de finns o tjänar pengar. Ingen tvingar någon att gå in på tex mrsvensson, än mindre att lägga bud? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag och min sambo fick x antal gratisbud på sidan, eller om det var någon liknande. Och ja, det var ju i stort sett ett lotteri. Vi lyckades inte ta hem något och då hade vi ändå 50 bud tillgodo.
Som sagt, ett lotteri: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Har aldrig sett en auktion som gått under "värdet". Dvs de jag tittat på har alltid tjänat ihop mer pengar än varan var värd.' Suspekt ofta så hinner tiden gå ner till 1sekund och vipps så kommer det ett nytt bud. Om man anser att detta är helt lagligt och inte faller under lotteri varför drivs det fårn cypern då?' Känns riktigt skönt att dom skall granskas iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mrsvensson förpestar svenskars inställning till Internet, näthandel och legitima rörelser på nätet.
Därför tycker jag personligen att det är bra att de granskas. Sen att inget kommer hända är en annan sak. Men åtminstone får fler dumma svennar upp ögonen för deras bedrägeriverksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra med granskning!
Håller också med om ring-in tävlingarna på TV. Dom lär dra in stora pengar på det. Där drar dom verkligen ut på det för att få in tillräckligt med pengar. Det förvånar mig inte heller om dom ändrar svaret om någon är för snabb med att gissa rätt. För det finns ju alltid många möjliga kombinationer. Tyvärr är folk i gemen alltför lättlurade. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|