FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Den låg parkerad en halv dag ungefär innan Network Solutions förlängde fristen att betala den med 15 dagar. Det roliga var att just denna dag så hade Aftonbladet en artikel om en serie produkter från företaget och denna trafik gick direkt till Network Solutions parkeringssida. Ligger det till som ni säger så hade de en jäkla röta att de fick tillbaka domänen så enkelt, den är nu iallafall betald i 9 år framåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Känns som vi jämför äpplen med päron nu. Den här tråden handlade ju faktiskt om domäner som låg i RGP och inte domäner som hade "expired" i en halv dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lite uppdatering:
"Network Solutions säger att dem skickat ut betalningspåminnelser och all annan info. Vad jag tror så har våran brandvägg stoppat dem mailen eller så har dem aldrig skickat ut något…" Finns det stor risk att Network Solutions inte har skickat någon faktura alls? Kan man isåfall stämma dom för detta? Går det att kontrollera vad som blivit stoppat i brandväggen i efterhand? Jag har nu mailat den nya innehavaren av domänen och väntar på svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Efter påminnelse efter cirka 2 veckor fick jag igår svar från den nya ägaren av domänen. Han tänkte sälja den till företag med samma namn, eller på auktion. Han vill nu att jag ska komma med ett bud.
Igår kväll mailade han företaget jag hjälper, ifall de vill köpa domänen. Och att en kille nyligen kontaktat honom angående domänen, och att han var ute efter det bästa erbjudadandet. Taktiken nu blir att företaget mailar tillbaka och säger att de inte är intresserat, och att jag samtidigt lägger ett relativt lågt bud. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var en smart taktik. Domänen åter i rätt ägo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |