FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du tror på idéen så pass mycket så lägger du en slant på att hitta en duktig programmerare samt designer som får skapa sidan. Om du har dåligt med pengar (eller vill vara kostnadseffektiv) så kan du alltid använda dig av t.ex. GAF (http://www.getafreelancer.com). Där kan du hitta duktig utländsk arbetskraft som kostar en spottstyver av vad du får betala i Sverige.
Dan som hänger här på forumet har sammanfattat det hela bra på sin blogg Dan.se "Vill du ha mig som partner i ett webbprojekt? * Maila inte mig om du bara har en idé och vill att jag ska genomföra den åt dig. Det kommer inte hända. * Vill du samarbeta med mig så skriv ett mail som utgår ifrån vad jag får ut av ett samarbete. * Förklara även vad du tillför och varför jag inte kan genomföra projektet helt utan dig bara. Att du kom på idén är ointressant. Idéer utan genomförande har inget värde. * Bifoga en kortfattad men tydlig affärsmodell och affärsplan." Om din påtänkta samarbetspartner finns i samma stad som du så tycker jag att du bör bjuda ut denne på lunch. Det är alltid lättare att diskutera om man sitter mitt emot varandra, jämfört med att kommunicera över internet. De gånger som jag har sökt samarbetspartners för en idé (har bara hänt någon gång för flera år sedan) så var jag petig med att personen ifråga skulle skriva på ett sekretessavtal. Om personen ifråga skulle nekat till detta så skulle jag ha avstått och försökt att hitta någon annan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Äsch, affärsplaner är bara till för kärringar och fegisar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej men ärligt talat, en affärsplan är ett måste - inte för någon annans skull utan för sin egen. Det hjälper en att tydligt utkristalisera styrkor, svagheter, hot, möjligheter osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för responsen so far! :lol:
Jag har nu dryftat idén med min syster - "har ingen aning om det finns" hennes son - "nä, kolla Facebook?" Syrran tyckte spontant inte att det var en så bra idé, inte förrän jag förklarade lite mer vad själva poängen var. Så jag har ingen aning om detta finns eller om det ens är en bra idé. ![]() Den självklara .sedomänen är registrerad men parkerad. .nu tillhör ett företag, sida med lite innehåll. Finns i norra Stockholm förresten. Skriver på en affärsplan nu. Mvh Milla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lycka till. Det kan inte hända mer än att det misslyckas och det är oftast väldigt billigt att misslyckas på internet men erfarenheten kan vara ovärderlig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|