FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Kod:
<!--[if IE 6]> <style type="text/css"> .my-ie6-style {color: blue;} </style> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style-ie6.css"/> <![endif]--> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Hursom, tack för alla bra svar, hoppas tråden även hjälper några andra i surret av cross-browser css. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, jag menar just det som allstars visade.
Jag brukar ha en main.css med all css för sidan så att den ser bra ut i firefox, någorlunda bra ut i IE 7 och förjävlig ut i IE 6. Sedan så kör jag det här: Kod:
<!--[if lt IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/styles/ie6.css" /><![endif]--> <!--[if gte IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/styles/ie7.css" /><![endif]--> Kod:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" /> ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Först och främst så är din markup inte nåt att hänga i granen väldigt mycket onödiga taggar, ett bra tips kan vara att just skriva din markup (html) innan du ger dig på CSS'n samt använda list's för din navigering/meny (för det är ju trots allt va det är ![]() iaf IE hanterar paddings tillsammans med absolute positionering lite knas, ett absolute positionerat element känner tyvärr av paddingen av sin container :/, går ju enkelt att fixa till med !important hack, slängde upp ett litet snabbt exempel du kan ta och kika på, hoppas du inte har något imot det. http://www.iamfake.com/work/kupolium_help/ (kolla, källa) Sen funkar det så på samma princip som "underscore" och "backslash" hacken, medans modernare webbläsare ignorerar raden så läser IE fortfarande in din #bottom defination. Vet att _bottom (som exempel) inte validerar aldrig brytt mig att ta reda på om bo\ttom gör det.. men att föredra är då att dra till med !important "hacket"(samma princip men tvärtom, IE förstår sig inte på det) istället. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|