Kom ihåg mig?

Säljer två versioner av en design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-05, 16:23 #11
Mitchell Vargos avatar
Mitchell Vargo Mitchell Vargo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Nykomling
Mitchell Vargos avatar

THL, försöker inte trycka ner honom på något sett..
Själva grejen är att hans design ska inte ta så lång tid.. En och en halv vecka är riktigt mycket tid, känns inte som att han kommer att få nog med pengar för hans slit. Därför säger jag att det tar för mig endast 2-3 timmar. Det kan hjälpa honom om han nu tar det på rätt sätt vilket är att han får helt enkelt komma på en ny och snabbare strategi hur han ska göra sina designs.

Novocain, jag är verkligen inte en tidsoptimist, som designer vet jag på ett ungefär hur mycket en design skulle ta. Som sagt så tycker jag inte att hans slit är värd så lite pengar.. Därför säger jag som jag gjorde. Novocain, läs gärna vad jag skrev där uppe.
Mitchell Vargo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-05, 16:54 #12
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by Mitchell Vargo@Jun 5 2008, 16:23
Själva grejen är att hans design ska inte ta så lång tid.. En och en halv vecka är riktigt mycket tid, känns inte som att han kommer att få nog med pengar för hans slit. Därför säger jag att det tar för mig endast 2-3 timmar. Det kan hjälpa honom om han nu tar det på rätt sätt vilket är att han får helt enkelt komma på en ny och snabbare strategi hur han ska göra sina designs.

Novocain, jag är verkligen inte en tidsoptimist, som designer vet jag på ett ungefär hur mycket en design skulle ta. Som sagt så tycker jag inte att hans slit är värd så lite pengar.. Därför säger jag som jag gjorde. Novocain, läs gärna vad jag skrev där uppe.
Människa! alla kanske inte kan jobba lika snabbt som du kan? :lol:
Han kanske inte har vetat hur han ville ha designen? det kan vara flera faktorer.

Än en gång: Detta är en köp-och sälj avdelning och ingenting annat, passar det inte, hoppa ner från en bro.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-05, 17:48 #13
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Reg.datum: Aug 2005
Har han lagt ner 1½ vecka så är det ju hans problem om han vill sälja för 1500 eller inte. Som köpare så får den ju mycket arbete nerlagt för en ganska så liten summa pengar och vad jag kunde se ganska hög kvalitet på jobben också. Lycka till med försäljningen!
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-05, 18:23 #14
wimpey wimpey är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Medlem

Citat:
Originally posted by Mitchell Vargo@Jun 5 2008, 16:23
Saken är den att jag re-designat sidan kanske... 15 - 20 gånger. Jag ville inte bara slänga ihop en design som jag sedan vill få såld såatt jag kan få pengar snabbt och bra. Jag ville faktiskt göra ett bra jobb och ett bra jobb för mig tar tid. Om du nu kan göra ett bra jobb på 2-3 timmar så är du verkligen en one-of-a-kind-designer. Ett bra jobb tar inte 2 - 3 timmar..

Sedan har jag kodat XHTMLen och CSSen väldigt noggrant, jag har lagt ned tid på arbetet.

Dina kommentarer är förövrigt ävldigt ointressanta.

Tack alla andra som skrivit, det uppskattas.
wimpey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 07:32 #15
Isadora Isadora är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Isadora Isadora är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Förstår inte en sak, du skriver att du gjort en ny design till gratisrefill.se, vad säger han om detta?? han som äger den sajten eller ville han inte ha den???
Isadora är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 08:36 #16
Mitchell Vargos avatar
Nykomling

Nykomling
Mitchell Vargos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wimpey
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell Vargo
Saken är den att jag re-designat sidan kanske... 15 - 20 gånger. Jag ville inte bara slänga ihop en design som jag sedan vill få såld såatt jag kan få pengar snabbt och bra. Jag ville faktiskt göra ett bra jobb och ett bra jobb för mig tar tid. Om du nu kan göra ett bra jobb på 2-3 timmar så är du verkligen en one-of-a-kind-designer. Ett bra jobb tar inte 2 - 3 timmar..
Sedan har jag kodat XHTMLen och CSSen väldigt noggrant, jag har lagt ned tid på arbetet.
Dina kommentarer är förövrigt ävldigt ointressanta.
Tack alla andra som skrivit, det uppskattas.
Är verkligen inte en one of a kind web designer, och jo.. Ett bra jobb kan ta så lite som 2-3 timmar. Sen så sa jag också att en liknandde din sida skulle ta 2-3 timmar, eftersom jag anser inte att din design speciellt detaljerad eller vad man ska säga.

Jag förstår inte varför du tar åt dig, för som sagt så va det bara ett råd att just komma på en snabbare teknik. Visst, kan medge att det lät inte väldigt snällt när jag skrev först. Men nu har jag förklarat mig.

Hittade på dA:
http://bboywicked.deviantart.com/art...elade-72963628 - 4 timmar
http://p-u-l-s-e.deviantart.com/art/Pulse-GFX-68829135 - 4 timmar
http://p-u-l-s-e.deviantart.com/art/...udios-69375819 - 3 och en halv

För att visa att ett jobb kan ta så lite tid.
Mitchell Vargo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 13:54 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Isadora@Jun 6 2008, 07:32
Förstår inte en sak, du skriver att du gjort en ny design till gratisrefill.se, vad säger han om detta?? han som äger den sajten eller ville han inte ha den???
Jag jgorde designen åt honom, så blev han nöjd, sen när allting var klart så drog han sig ur för att han ändrade sig och ville ha en ny design.

Jag hade precis jobbat färdigt så sade han: "Gör en ny, du kan sälja denna på WN."

Sagt och gjort.
Oläst 2008-06-06, 17:27 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Mitchell Vargo@Jun 6 2008, 08:36
Är verkligen inte en one of a kind web designer, och jo.. Ett bra jobb kan ta så lite som 2-3 timmar. Sen så sa jag också att en liknandde din sida skulle ta 2-3 timmar, eftersom jag anser inte att din design speciellt detaljerad eller vad man ska säga.

Du verkar inte ha läst vad jag skrivit.

Jag har re-designat sidan kanske 15 - 20ggr och bara fortsatt tills jag kände mig nöjd. Jag designade nästan alla versioner lika noga.

Om du kan designa 15 - 20 layouts på 2 - 3 timmar så är du one-of-a-kind-designer, jo.
Oläst 2008-06-06, 17:59 #19
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av wimpey
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell Vargo

Du verkar inte ha läst vad jag skrivit.

Jag har re-designat sidan kanske 15 - 20ggr och bara fortsatt tills jag kände mig nöjd. Jag designade nästan alla versioner lika noga.

Om du kan designa 15 - 20 layouts på 2 - 3 timmar så är du one-of-a-kind-designer, jo.
Inte för att vara taskig, men det handlar väll ändå om tiden det tar för 1 layout, dv.s den aktuella?

Annars har jag ju lagt ner över 5 år på min senaste design, men så kan man ju inte räkna.

Lycka till med försäljningen, är säker på att någon är i behov av den!
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-06, 19:34 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by BoXon@Jun 6 2008, 17:59
Inte för att vara taskig, men det handlar väll ändå om tiden det tar för 1 layout, dv.s den aktuella?

Lycka till med försäljningen, är säker på att någon är i behov av den!
Jo så kan man också se det, bara det att jag har kvar alla de andra exemplaren jag gjort som jag också skulle kunna sälja, bara att dem är lika på vissa sätt och jag ansåg dem här två de bästa.

Så om man räknar:
4h/dag i 9 dagar = 36h - Designer skapade: ca 13st användbara

36/13 = 2.4

Så man kan säga att det tagit mig 2.4h att skapa varje design, i snitt.

Tack!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017