FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är nöjd med mitt mobilnummer. det slutar på 6 nollor. Så det går att säga miljoner på slutet.......... det är lite kolt.
Men ganska många ringer fel till mig som ska tex ringa 07XX000003 slår en nolla för mycket. Jag har betalat för det via telia, men man har ju det kvar resten av livet troligtvis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Dom nummren har blivit handelsvara nu på blocket och andra sajter, eftersom alla bra telefonnummer tog ju slut fort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett telefonnummer som bara består av två olika siffror och jag får samtal nästan dagligen från små barn som leker med telefonen och inte riktigt förstår att de faktiskt ringer någon. Jag vet inte hur många olika barns "joller" jag hört på telefonsvararen men det är en hel del
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet inte vad man ska göra med idioter som ringer fel. Vi har ett hemnummer som om man kastar om två siffror i mitten så kommer man i stället till en skola där man kan sjukanmäla sitt barn.
Det som får oss att fundera är att det trots allt är föräldrar som ringer. Och det är inget som glatt Darwin. "Öh, va, skulle anmäla att grabben är sjuk." "Då får du väl ringa rätt nummer, du har kommit hem till mig." "Öh, va, vilket nummer har skolan då?" "Ja, inte fan vet jag? Hundra arton, hundra arton?" "Öh, va, vänta så ska jag skriva upp, vasadu hundra arton, hundra arton, va, öh, det är ett nytt nummer till skolan va?" "Visst, whatever..." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag var liten hade vi ett nummer som även var tryckt på biljetterna till en stor färjelinje.
Det ringde folk ofta för att boka om, avboka, whatever. Tonårstrotsig och elak så lät jag alla boka om som de ville.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men jag köpte en sämre mobil och en bättre nummer en gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Galna gubbsjuka bruka det kallas för.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Presentkuriren flyttade och fick nytt nummer i somras. Ganska bra nummer som slutar på 000. Men gud så mycket konstiga samtal det kommer! Det måste vara mängder med företag som haft det här numret tidigare. Ofta får jag höra "Jaha, ja min telefonkatalog är ifrån 1987 så den är kanske lite inaktuell." Ya think!? Många ska till en verkstad av något slag låter det som, andra till en annan webshop vilket har förbryllat mig ett antal gånger. De ringer och säger sitt namn och att de gjort en beställning som inte levererats. Ordernummer eller kundnummer minns de förstås inte. Och där sitter jag och letar och letar hur länge som helst efter deras order som naturligtvis inte finns hos oss utan hos ett helt annat företag. Ganska många ringer och tror att de kommit till en turistbyrå, och när jag säger att de kommit fel så frågar de om inte jag ändå, eftersom jag bor i Göteborg, vet vad hotellet som ligger där eller där heter, och hur man hittar dit eller dit. Snäll som jag är tar jag på mig rollen som turistbyrå och sitter och söker på nätet efter kartor och telefonnummer eller vad de nu behöver. Sen är det en äldre dam som brukar ringa och fråga efter Gun också, men hon är nog i en kategori för sig... Kontentan: Bra nummer har sina nackdelar också... ![]() Edit: Webshopen ifråga har jag kommit fram till ligger i en annan stad, så de slår rätt nummer men fel riktnummer. Eller glömmer riktnumret snarare. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|