FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Haft mitt i 3 1/2 år.
Halken kan man i princip inte falla på. Teorin är det jobbigaste då det är många trick frågor. Uppkörningen var ganska lungt, eftersom jag tog det i en mindre stad. Kostade ca 7000:-, dock var körskoleläraren en vän till familjen så personen pumpade inte mig på pengar. Vet en del som brände 30'-40' på lektionerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
klar med teorin nu.. bara uppkörningen kvar
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
tog mitt för typ ett och ett halvt år sedan och kostade lite under 3000.. Halkbana, teoriprov och uppkörning
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Någon som vet vad man får paya før intensiv 2 veckors MC kort? ska hem till sverige på semester næsta sommar, och har bestæmt mig før att jag ska køra en tung mc tillbaka hit till væst =)
Lite prisuppgifter vore himla trevligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tog mitt 17e feb 2005, fyllde år 19e jan.
Klarade teori, halkbana och uppkörning på första försöket. Halkbanan är ju väldigt svår att misslyckas på och väääldigt rolig ![]() Kostade totalt 6-7k om jag inte minns fel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bara haft mitt sen i vintras, klarade allt på första försöket. Brände väl uppemot 16-20' allt som allt, men då körde jag 2-veckors intensiv + förberedande strölektioner, allt i Stockholm city. Dyrt men det var värt att veta att man fått en riktig utbildning och känna sig trygg på uppkörningen istället för att se det som en chansning.
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bokade tid för teorin och började därefter plugga intensivt. Hade tillräckligt många rätt. Därefter blev det trafikskola på allvar och uppkörningen genom trafikskolan gick utan problem.
Den största utmaningen kom någon dag senare när jag i min nya bil körde Ekerö - Lidingö i morgonrusningen utan att ha koll på bilvägen genom Stockholms innerstad. Efter den prövningen har det gått bra. ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
klarar jag uppkörningen nu via trafikskolan så kommer den totala kostnaden att hamna runt 9100 kronor. Någon uppkörning till ca 10300 kronor. helt klart värt, men kunde kommit undan med hälften om man inte gått till trafikskolan :P
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|