FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo erfarenheten jag tar med från det här är: lita inte på nån som konsekvent ändrar/lägger till saker i kravspecen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en skylt på kontoret.
Det står: IN GOD WE TRUST ALL OTHERS PAY CASH |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Behöver ju inte vara farligt heller. räcker ju om en stor stark karl står och tittar argt på personen :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
[quote]Originally posted by ChristianKarlsson.se@Apr 19 2008, 00:00
Citat:
Detta var och är ett litet skitjobb, så det är egentligen inte pengarna i detta fall som är viktigast utan mer principen. I detta fallet så försöker även säljaren ta betalt för vissa ändringar som gjordes inför försäljningen. dvs jag bygger en "modul" ---> ingen betalning --> kund säljer sidan inklusive min modul ---> Inför ägarbyte så görs vissa ändringar på modulen av mig ( ändrar lite nuffror och lägger till ett fält i ett formulär)--> Kund fakturerar/lägger på X kr utöver ursprungliga priset till köparen av sidan för dessa modifieringar. Fortfarande ingen betalning---> Senaste budet låt det som att han inte tänkte betala mig alls för delar av jobbet utan det skulle köparen få göra... I mina ögon ( och köparens) så verkar det som att någon försöker få ut lite mer än vad sidan var värd egentligen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Informera köparen om din sists noggrant, ta sedan ner de saker du inte har fått betalt för, dessa äger ju du. Håll dom sedan gisslan tills han som anlitade dig betalar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köparen är informerad.
Jag har dock inte gått så långt att jag plockat ner min kod från hans webbplats ännu, mest för att jag inte kommer åt den ![]() Fast å andra sidan så finns det ett par buggar som jag aldrig hann åtgärda innan sidan bytte ägare. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|