FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Han försöker nog bara skrämma dig. Att direkt så drastiska åtgärder som han gör är en vanlig taktik. Dessutom verkar han knappt veta vad han pratar om.
1. Det finns inget som heter "patentregistrerat varumärke", det heter "registrerat varumärke". 2. Ordlydelsen han har registrerat är "t o m t e b r e v .se", inte "t o m t e b r e v.com" eller "t o m t e b r e v". Det kan dock fortfarande vara för likt med j u l t o m t e b r e v. 3. Domännamn har inget med ett varumärke att göra. Du kan äga jult*o*m*t*e*brev.se utan problem om du inte bedriver identisk verksamhet även om t*o*m*t*e*brev.se skulle vara välkänt. "Pioneer" finns både som hemelektronik och som producent av jordbruksmaskiner, båda är enorma inom sina branscher. 4. Reg.datum av domän har inget med något att göra, utan utfärdandedatum av hans registrering eller av hans ansökan, minns inte vilket. Processen tar oftast flera månader så man måste ha koll på dessa datum. 5. ...däremot måste man kolla på vem som var först med sin tjänst. 6. Man kan överklaga ett varumärke. Särskilt då du har startat upp din tjänst före honom. 7. Det kan finnas en begränsing för hur sent efter godkänd ansökan som överklagan kan göras. Kontakta: [email protected] Hälsa från mig. Konsultation är inte gratis. Så fråga direkt vad det kostar. Du lär kunna få en skaplig överblick över situationen för 2-3000kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som alla andra säger här så har han nog inte mycket att komma med i ett eventuellt tvistemål.
Enligt honom skulle jag alltså, om jag sålde tv-apparater och ägde t.ex. domänen tv.se, kunna registrera det varumärket och sedan skriva snällt till ägaren av plasmatv.se att de ej får göra reklam för att dom säljer tv-apparater och att de måste ge upp domänen. Inte en chans i världen att det funkar så. Såg nu att t o m t e b r e v . s e ligger nere, ska kolla senare i veckan om den ligger uppe så jag kan jämföra den med er sida. För övrigt så älskar jag er idé. Jag läste för ett tag sedan om en man på Nordpolen som sålde sådana här t o m t e b r e v, han tog $10 styck och hade sålt över 100.000 st brev på bara något år. Jag blev såklart sugen på att starta upp något eget här i Sverige, men såg att det redan fanns två aktörer som sysslade med det här, ni och er konkurrent. Eftersom jag kände att jag knappast kunde bli bättre än er, alexn, så la jag ned den idéen rätt snabbt :P Kanonidé i alla fall! Och låt inte M i k a e l skrämma er! Ps. Du kommer få ett PM om några minuter! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men behövs verkligen någon konsultion? Och i bästa fall vad skulle i så fall resultatet bli? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era inlägg. Vår sida kommer att genomgå en otrolig förbättring nu de närmsta månaderna, både tekniskt men även estetiskt.
Vi har skickat in en överklagan/invändan till prv på att tomt*e*b*r*e*v.se blivit registrerat. Svar väntas väl i nästkommande vecka eller liknande. När tråden är "klar", finns det någon möjlighet till radering? (Tråden får fina resultat vid sök på viktiga nyckelord för oss.. Lite tråkigt sen när det börjar närma sig säsong) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vissa inlägg har modererats en aning så du ska nog slippa sökmotorerna inom kort.
Låter som att du snarare borde stämma honom för intrång i din upphovsrätt av texterna på sidan.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Väl" låter som att det är du som tror det. Varje gång jag har haft med PRV att göra har det tagit månader. Hoppas därför inte på för mycket. =) Citat:
Jag kunde inte jämföra men bara baserat på längden av texterna på j*******brev.se så skulle texterna nog behöva vara identiska. Men även då är de väldigt korta. Även om det svider så är det ibland mest lönsamt att strunta i att folk snor texter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad innebär det att matrecept inte är upphovsrättsskyddade?
Betyder det att man får återge dom helt om man anger källa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Matrecept har ingen verkshöjd och åtnjuter därför inte något upphovsrättsligt skydd.
Juridiskt sett behöver du inte ens ange källa! Däremot kanske det känns bättre... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Just det, verkshöjd! Visste att det var nåt som saknades. Danke.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|