FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
nej men saken är den att om jag inte fattat fel nu så ligger den som vilken annan fil som helst på kontot..
det är som att varje gång någon laddar en specifik sida så startar en nerladdning av en .zip fil. filket är helt normalt för siter som erbjuder till exempel besökare att ladda ner sin mjukvara osv. saken är den att det är en filnerladdning.. ifall ni får många besökare drar detta bandbredd.. detta betalar ni för.. och det är ingen extra cpu som dras bara för att det står .zip .gz .html .mpg .mp3 .mp4 .mov osv osv osv.. om det istället fanns ett script eller program som satt och gjorde något med denna fil varje gånd den laddas som tex kodar om den till strömmande format.. DÅ hade jag förstått.. men.. jaja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart är det streamat, det blir det ju när man har en embed
Fast det JAG inte begriper är varför det skulle vara värre än att starta nedladdning av hela filmsnutten på 11 MB, istället för att ladda ner en bit, se den, under tiden laddas en bit till... (har för övrigt inte hand om sidan längre, hjälper till lite med detaljer, en annan film verkar inte synas, ska se vad som är problemet) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
streamat betyder ju att det görs något med den.. iallafall så jag definerar det.
i ditt fall så laddar browsern ner en wmv fil.. när browsern fått ner lite i början så börjar browsern att spela upp den ofärdiga filen. det är som att du får läsa början på en textfil medans den laddas ner... iallafall så som du gjort det så ska det ju inte vara något alls att klaga på tycker jag. låter som att de inte vill att ni ska använda er bandbredd? vad för slags konto är det du har? för som du säger är det precis som att någon laddar ner en 11mb fil.. skillnaden är att du tillåter dem titta på sin fil innan den är färdig.. vilket absolut inte webbhotellet har med att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej nu klagar de inte, tidigare startade filmen direkt. Streaming: http://sv.wikipedia.org/wiki/Streaming
Kontot är Cliches vanliga erbjudande Delta, 1GB tror det var 420 kr inkl domännamn första året, sedan 12 kr månaden (+ IIS) Och Retroforum kör jag på samma sorts konto |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag menade mer att de ens klagade till att börja på.
och det du gör heter visst progressiv streaming. vilket inte tar mer bandbredd eller cpu/ram osv än om man hade laddat ner en zip fil. vilket gör att jag går tillbaka till att jag tycker att de inte borde klaga.. det är bara bandbredd du använder vilket du har betalat för att få använda.. tycker det är dålig stil.. och nu... ser jag detta.. att detta fortsätter i hosting branschen ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag letare rätt på mailet, en överordnad verkar det som, tog över supportfrågan, allt började med att MySqlen för Retroforum krashade 04 en lördag morgon i december (inte mitt fel), och den tekniska bevakningen inte noterade det, åtgärdades 10.45 måndag, det är egentligen finns ingen support alls på helger på Cliche Detta handlar om både nertid och sen kom nån på att klaga på filmen på Toras sida...
(Jag listade 6 domäner på Cliche jag är webmaster för, men det tyckte denna person var irrelevant) Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns det nån leverantör som säger annat får han förklara sig här ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har bara dålig erfarenhet utav cliche.
Hade ett webbhotelskonto hos cliche för cirka två år sedan till ett streetrace forum jag hade. Alltid så blev det problem med webbhotellet och låg nere titt som tätt (värre än binero's vonanka faktiskt). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju lätt att säga att man har fritrafik och sedan ett avtal som begränsar att man inte ens kan använda sin sida för skapa trafik.
Ordet fri eller gratis kan ju betyda många saker som begränsad av en teknisk omöjlighet. Om man inte tar betalt för någon trafikförbrukning så kan ju det kallas fritrafik, fri säger ju inget hur mycket trafik som är fri eller teknisk möjligt att förbruka. Problemet är inte att ge fritrafik och inte debitera någon kund för trafiken, problemet är sakerna belastningen av servern det kan ge. En kund som drar kanske 10Mbit konstant genom ha ett filarkiv kan vara mycket bättre än 1 kund som har ett stort forum som drar 1Mbit i vanlig besökstrafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||