FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
du kan ju inte använda en partisk lobbyverksamhet som referens.. klart dom säger att allt dom inte gillar är olagligt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ring och hör med dom, jag tror dom vet mer än en någon som hänger på en torrentsajt. Annars vet jag inte vart man sak ringa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Det enda som gäller som "källa" i sammanhanget är en fällande dom.. kan ju vara en ledtråd.
Vare sig lagar i USA eller Antipiratbyråns åsikter räknas som lag i det här landet. Ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är ju omöjligt att veta, men jag sitter bara och spekulerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Det är numret till TPB och jag hittade det på http://thepiratebay.org/contact. Jag är säker på att deras sakkunniga på området (deras advokat) inte håller med. Men som sagt, vi får väl vänta på hur domen mot dem slutar för att veta säkert. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Jag tror personligen att tpb-killarna kommer att dömas för något, men det lär inte vara att länka till en torrent-fil i alla fall....
Err: jag skall omformulera det där. Jag *hoppas* att de inte döms för att ha länkat till torrentfiler - för det får massa jobbiga konsekvenser för oss webmasters. Då blir vi ansvariga för materialet hos andra helt plötsligt. TPB-grabbarna kommer åka dit på skattebrott och/eller att de har kört en tracker. Huruvida det är bra / dåligt vill jag inte ge mig in på. Att länka till en torrent-fil är lagligt i sverige än så länge och jag misstänker att det kommer fortsätta vara så. Jag är ingen advokat däremot, så det är knappast legal advice. Om man vill ta det säkra före det osäkra såhåller man sig borta från torrents med olagligt innehåll helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
TPB kommer inte åka dit på att ha torrenter.. ipf's o deras vinkel är väl att TPB tjänar pengar på det.
men många som levererar servrar till torrent siter och liknande kanske blir oroliga. Men länkande till torrenter är lika olagligt som det är för google eller filsöknings siter att länka till filer och hemsidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Har ni ens kollat i en torrent fil? Att lyckas få det att kunna bli olagligt skulle vara mycket svårt. Då kan man lika väl lägga ner hela Sverige och lagar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hash e väldigt olagligt mannen!!
har dock slutat att kolla i torrenter för länge sedan efter suprnova's fall :P. inte haft någon anledning att titta inuti en torrent sedan dess.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||