FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
eller "request" istället för post beroende på om du använder GET eller POST i ditt formulär.
jag rekommenderar dig att använda post så man inte kan bara ha en url och skicka ett email. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu börjar jag fatta - det ska ju vara MIN e-postadress, precis som du gjorde från början. (Eller snarare sajtens e-postadress.) Nu har jag döpt ett fält till "name" och försökte så här:
$message = "Hej! $_REQUEST['name'] vill tipsa dig om sajtens månadsbrev</a>!" ; Men det funkade ju inte... Bättre förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
aa tack oddholst.. kändes som det var något fel där
![]() usch va bortskämd man blivit när man har andra som kodar åt en ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jamen, det är ju helt underbart vilken hjälp jag får av er! Nu funkar det förstås som det ska!
Bara en liten detalj kvar: Kunde jag lägga in kod i meddelandet också? Jag vill alltså ha en länk med utan att den syns eftersom att den är så lång och ful. Har provat att lägga in månadsbrevmen det funkar inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detalj och detalj, du vill alltså skicka ditt brev i html-format. Det betyder kortfattat att du lägger med det html-formaterade texten som en separat sektion i brevet, och anger en avdelare så att mottagande mailklient vet var textbrevet slutar och html-brevet börjar.
Nu kan du också hänga på bilder, css-formatering och annat kul, tänk på att allt måste vara inline och att speciellt Outlook kan vara rätt så grinigt på att få allt att synas. Detta är rätt krångligt att göra på egen hand, rekommenderar att använda en färdig class som till exempel phpMailer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det där övergår min förmåga. Jag hoppades det bara var några teckens här och där som saknades...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|