FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man behöver inget AV-system om man t.ex. har en hårdvarubrandvägg och skapar sina konton med begränsade rättigheter istället för att låta dem vara medlem i admingruppen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, och du behöver inget larm i din nya fina bil så länge du
har ett lås? Dum liknelse kanske, men det finns hur många olika "hård- varubrandväggar" som helst, allt från en enkel NAT-router till en avancerad Layer-7-brandvägg. Men ändå så får du sällan någon heuristisk sökning (sökning efter skumma beteenden hos applikationer), utan de brandväggar som har inbyggt antivirus är signaturbaserade (skräp, m.a.o). Att sänka sina rättigheter är bra, men så länge du har rättigheter att exekvera program så har även den skadliga koden du får in det. All skadlig kod kräver inte adminrättigheter för att uppfylla sitt syfte. Och hur ofta låser man sin "hårdvarubrandvägg" för utgående trafik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tycker att denna eee-PC har varit överraskande kvick, förväntade mig betydligt segare egenskaper. Datorn var tänkt till min son men jag tänker nog också ha den som surfdator och mediaspelare på resor. Jag gillar den skarpt! B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||