FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har alltid använt mig av DELL och det har funkat hur bra som helst. Snabb support, byter hårdvaran dagen efter vid hårdvarufel (ofcz kan ni uppgradera garantin till samma dag) och schyssta priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har mycket bra erfarenheter av DELLs servrar. Har alltid fungerat klockrent med Debian!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör Dell också och aldrig varit några problem... Att det blev just Dell beror på att en bekant är ÅF åt dem så vi fick rätt bra priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag hoppas för allt i världen att servern ingick i det priset alternativt. att du fick några backar öl och en eventuell strippa ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade solklart sagt HP om det inte vore för deras kassa RMA-hantering - har man handlat servrar för över en miljon så förväntar iaf jag mig att man får lite bättre service än en telefondroid som säger att man ska "uppdatera firmwaren"... Till deras försvar kan dock sägas att de i princip aldrig går sönder.
Dell har väldigt hög feltolerans och ryktet bland folk som handlar datorkomponenter på spotmarknaden är att de köper sakerna andra inte vill ha på grund av kvalitetsproblem, vilket med tanke på hur mycket Dell-burkarna strular inte ter sig helt osant. IBMs kärror snurrar på fint men är ganska "egna" vad gäller konfiguration, tillbehör, anslutningar (förbannad vare deras skärm/tangentbordskontakt), etc. F-S har vi bara någon enstaka burk av så de kan jag inte yttra mig om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Dell, prisvärt... gäller att pruta, som någon annan sa här på forumet.. pruta tills du inte tror du kan göra något mer på priset då prutar du lite till... tjafs som frakt ska du aldrig behöva betala det ska ingå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Dell plockar aldrig bort kostnaden på frakten, de prutar i så fall på priset på servern.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
*Lånar tråden*
Vad är skillnaden mellan: Quad Core Dual Core processorerna? Är på jakt efter en stabil server och har efter att läst denna tråden bestämt mig för en dell.. I deras "sätt ihop eget" finns det massor att välja ![]() Vilken är bäst ? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Dual Core = 2 kärnor
Quad Core = 4 kärnor Quad Core är ju bättre (snabbare, klara flera processer samtidigt) men det där beror ju också på användningsområde, inte minst om kostnad är en relevant faktor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Dual Core = två processorkärnor per processor (CPU)
Quad Core = fyra processorkärnor per processor (CPU) /samma ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|