FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ring bk, platå och blue heaven och fråga vad de ska ha för ett evenemang osv. Är så agatan.se har marknadsfört sig. Även nightlife.se brukar ju köra feta banderoller så här till helgen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kommer självklart fixas. Jag har även kontakt med Platens så jag ska få vimmelbilder utav de till en början (enbart live uppträdanden) sen om det blir något utav sidan så har jag tillåtelse att fixa dit egna fotografer.
Frågan är om det är sådant som lockar medlemmar? Vimmelbilder från helgen, evenemang osv? Skulle det kunna funka om jag fixar till det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du kört sidan i två år eller bara arbetat med den i två år? Är det det förstnämnda så tänker jag nog vara så negativ att jag säger att det inte är värt att fortsätta med den... Jag hade inte gjort det. Iofs hade jag aldrig satsat på sidan från första början men men =) Jag är från Linköping förresten =)
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns mycket att göra.
Eftersom att sidan ska handla om utelivet i Lkpg så skulle det ju vara där man skulle försöka marknadsföra sig. Tryck upp ett gäng T-shirts med en fräck slogan som du och polarna tar på er när ni går ut, ladda även med ett gäng visitkort med adressen samtidigt. Skaffa några bra "festbloggare" som är aktiva på sidan och skriver ofta. Ta en repa runt till krogarna och kolla om det finns intresse från nån av dom att köra nåt tema i utbyta mot gratis banner på sidan i t.ex. ett år, det fixar man ju på en dag krogarna är ju ganska så samlade runt Ågatan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för era svar.
Självklart så borde jag inrikta mig på krogarna. Det största problemet är att den målgruppen som sitter mest framför datorn och är mest inne på communitys är 16-18. Därför så känns det som att jag på något sett borde börja där om jag vill ha en aktiv sida. Något som jag skulle kunna göra är att försöka få in lite reklam i extra (lokal gratis tidning). Frågan är bara hur eftersom att jag inte har någon budget på sidan alls. Att dela ut visit kort på Ågatan vore perfekt, det vistas ju väldigt mycket folk där på helgerna. Någons som jag känner att jag skulle behöva är mer folk som hjälper till. Blir väldigt mycket som jag ska kunna underhålla sidan samtidigt som jag verkligen ger mig in i att göra reklam. Jag kommer troligt vis hålla i fest på t.ex Maxim sen när sidan börjar växa. Men vad är det för något som skulle få er att stanna kvar? Vimmel bilder, en evenemangs kalender? Själv så är det att titta runt på andra medlemmars bilder osv. Men det är inte speciellt lätt att göra utan medlemmar... Något som vore perfekt är att ta kontakt med de som håller i större evenemang i Linköping och be att få hosta deras vimmel bilder gratis. Efterfesten hostade ju experiences (stavning?) bilder och det drog nog mycket besökare. Men någon som har förslag på nya funktioner som får folk att stanna kvar? Jag håller just nu på att göra en blogg som man kommer kunna välja mellan att skriva en vanlig blogg eller göra ett bild blogg inlägg. Bilddagboken har inprincip alla och man måste göra något för att få folk att slita sig därifrån. All hjälp och idéer uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ett tips från en nybörjare som mig:
Gör sidan gladare, jag blir inte alls på hugget när jag går in på din sida.. visst den är stilren, men inte glad. den är grå, och inte alls livlig.. jag gillar din stilrenhet, men det finns inte mkt info på sidan, vad man får se när man går in på sidan är en meny och grå text, det man missar är då din info text, och då blir det sammanlagt en meny bara.. Det är vad ja tycker, min sida är www.glamer.se och den är inte klar på långa vägar.. jag försöker göra en "glad" community. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur menar du?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Jag ser inte vad det står nästan i undermenyerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
lek lite, din "tomma" logga tar upp mycket plats. grejjen är inte att din sida är dålig, det är det att allt vimmel sker på andra sidor, du måste stå ut i mängden.. hmm.... funderar lite |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|