Kom ihåg mig?

Kreditkoll av kund innan fakturaköp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-23, 13:29 #11
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2005
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by Jocke@Jan 23 2008, 04:46
Kolla med Sveaekonomi. De ha web pay som är en bra lösning. Du kan bestäma om de ska köpa fakturor eller om du ska ta risken. du kan även välja att om kunden/orden har ett speciellt kriterie så köper svea dem om inte så tar du risken.
Lösningen är extremt flexibel som ja förstår det

Tack för tipset på Svea Ekonomi.
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 15:48 #12
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Citat:
Originally posted by Pippilotta@Jan 21 2008, 22:10
Skulle absolut tipsa om Kreditor.
Smidigt och du kan som sagt aktivera fakturan när du själv önskar.

Vi jobbar med deras faktureringslösnng sedan 3 år tillbaka o sover gott om natten:-)

Givetvis beror det ju på volymen man har-med få fakturor kan det ju vara värt att betala /koll på annat sätt men det beror å andra sidan också på vad man vill lägga sin tid på.
Tid är som bekant oxå pengar o personligen tycker jag det är roligare att sälja än skriva fakturor...*ler igen*
Mvh
Gunilla
www.pippilotta.se
Kreditor fungera ,men dom är dyra. Gör man som jag gör, dvs kreditkollar kunden först, så tycker jag kreditor känns overkill.. Så jag sukta efter någon tjänst där man kan faktura, sedan sköter inkasso bolaget mottagade och indrivningen. Dom flesta vill sköta sin ekonomi, om man gallra bort dåliga kunder redan vi köpet, så behövs inte kreditor.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 15:50 #13

Citat:
Originally posted by MMC@Jan 22 2008, 17:20
Tack för kloka svar. Jag har pratat med Kreditor och det verkar som om deras lösning är väldigt smidig, förstod inte att fakturan inte började "ticka" förrän den aktiveras av butiken.

Jag håller nog med Pippilotta, kostnaden kanske tycks hög för små volymer, men räknat i sparad tid är det fortfarande billigt. Jag ska dock titta runt på andra alternativ, Payer t.ex. är intressant eftersom man slipper höga, fasta avgifter som hos Kreditor. Det är speciellt viktigt för mig eftersom jag inte planerar att leva på min butik utan bara ha det som ett sidoprojekt.
Kreditor är bättre än att jag göra det själv. Men dom blir gansak dyra vid volymer också. Så bästa vore ha en billigare tjänsta Svea Ekonomi tjänst verka intressant, tyvärr tycker jag att Svea Ekonomi är svår kommunicerade.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017