FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kör vista utan problem (men spelar inte spel)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså hur ÄR det egentligen med snabbheten i Vista, jämfört med XP? Jag äger både XP och Vista men kör XP nu. Detta främst p.g.a. att jag får panik när det är massor med processer igång hela tiden i Vista. Jag spelar spel, photoshoppar och musicerar mycket så snabbhet är väldigt viktigt för mig.
Har en kraftfull dator. Snälla övertyga mig om att jag borde till Vista igen? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
min erfarenhet är att vista är klart segare än xp. Jag har båda och använder xp när det är viktigt att allt ska fungera perfekt. Jag anser inte att vista i dagsläget är värt att lämna xp för.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har läst igenom ett test på Tom's hardware och mycket riktigt kommer dom fram till att Vista är långsammare än XP.
Länk till testets sammanfattning: Här ![]() Service pack 1 verkar inte bringa några underverk heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pratade strax efter jul med en säljare på ett företag som säljer väldigt mycket datorer...
De hade planerat från början att de nya datorerna serie "X" skulle BARA säljas med vista.. men att de hade tvingats ändra så att man även kunde välja XP bara för att det var FÖR många kunder som hade återkommit och som inte hade varit nöjda med vista av olika anledningar. Så för min egen del efter att ha läst både positiva och negativa svar här i tråden kommer jag välja att stanna med XP iallafall ett år till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör vista och det fungerar mkt bra. Det är enligt tester marginellt långsammare men då användaren oftast sitter och stirrar på applikationerna 99% av tiden så är detta inget problem (det är inget problem annars heller).
Undvik 64bitars versionen då denna kräver att alla drivrutiner är signade samt att den inte kan köra gammal 16bitars kod som tyvär några populära installationsprogram använder sig av (här msåte produktpaketerarna skärpa sig!). De spel jag har testat har fungerat, men man kan tvingas att stänga av acl på ett korrekt sätt (acl; är det så det heter? kommer ej ihåg), iaf de där irriterande varningarna som kommer upp när ett program startas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kör XP om du vill att det ska fungera, vara snabbt och vara som du är van med. Annars Vista om det viktigaste är att det ska se ut som ett smutsigt fönster när du tittar på menyraden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Enda anledningen varför jag skulle ta XP över Vista är om jag skulle vilja fortsätta spela äldre spel, vilket jag inte gör.
Vista tar mer kraft, men är mycket trevligare mot användaren. Plus är aero så snyggt ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|