Kom ihåg mig?

9x.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-13, 15:28 #11
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by Neo@Jan 13 2008, 13:51
Regeln med att domänen måste vara 6 månader gäller väl inte vid snappade domäner?
Historik gäller även vid snapback av domäner.

Att folk aldrig tröttnar...
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 16:36 #12
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Jag tycker att det är konstigt att folk faktiskt bemödar sig med att gå in och kolla history på varje domän som läggs upp till försäljning. Har de inget bättre att göra?

Det här är ett attraktivt 2 character domännamn, taget via Snapback (således har det en history på minst ett år).

Om någon av moderatorerna har något problem med denna annons så hoppas jag att dem säger till. Fram tills dess så kanske vi kan inrikta oss på domännamnet i tråden, och ta gnället om regler någon annanstans?
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 16:47 #13
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Håller med jacobjs
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 17:14 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by jacobjs@Jan 13 2008, 17:36
Jag tycker att det är konstigt att folk faktiskt bemödar sig med att gå in och kolla history på varje domän som läggs upp till försäljning. Har de inget bättre att göra?
Skojar du? Är man intresserad av att köpa något så är det självklart att man tar in så mycket information som möjligt om objektet. History, backlinks och ålder kan vara av stor betydelse när man värderar en domän. Det är även bra att se vad som funnits på domänen tidigare och om den har några eventuella straff i Google.

Så det borde väl vara en självklarhet för alla att det som säljs på WN även granskas av potentiella köpare...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 17:22 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Håller med Gustav till punkt och pricka och det är även ett gott råd till samtliga som funderar över att köpa domäner och hemsidor varhelst det må vara.

Du får gärna motivera din sista kommentar "säljer billigt" relaterat till budet på 3500 kr? M5.se såldes nyligen för 205 Euro t.ex...
Oläst 2008-01-13, 18:31 #16
Medlem

Medlem

Självfallet så skall man kolla upp allt man bara kan om man är intresserad av ett domännamn, inget snack om saken.

Om man däremot inte är intresserad av domännamnet, utan enbart gör det för att gnälla om regler, så tycker jag läget är lite annorlunda. Det intressanta är att det ofta är samma personer som gnäller, och det är inte dem som är de mest frekventa köparna av domännamnen om man säger så.

Citat:
Du får gärna motivera din sista kommentar "säljer billigt" relaterat till budet på 3500 kr? M5.se såldes nyligen för 205 Euro t.ex...
vad har ett bud att göra med huruvida man säljer billigt eller inte? Det är en buyer´s market. Om folk bjuder så är inte jag den som sätter stopp för det.
Oläst 2008-01-13, 18:53 #17
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs
Självfallet så skall man kolla upp allt man bara kan om man är intresserad av ett domännamn, inget snack om saken.
Om man däremot inte är intresserad av domännamnet, utan enbart gör det för att gnälla om regler, så tycker jag läget är lite annorlunda. Det intressanta är att det ofta är samma personer som gnäller, och det är inte dem som är de mest frekventa köparna av domännamnen om man säger så.

Kollar du vilka som köper varje domännamn? =) Visst, jag har sålt fler domäner än jag köpt via WN men det beror enbart på att det sällan dyker upp något intressant här numera + att jag nu har domäner till de flesta projekt. Reglerna finns också till av en anledning och det enda sättet att se till att de efterföljs är att rapportera trådarna direkt när de dyker upp.

Citat:
Citat:
Du får gärna motivera din sista kommentar säljer billigt relaterat till budet på 3500 kr? M5.se såldes nyligen för 205 Euro t.ex...

vad har ett bud att göra med huruvida man säljer billigt eller inte? Det är en buyer´s market. Om folk bjuder så är inte jag den som sätter stopp för det.
Det var ett bud du uppenbarligen hade redan när du skapade tråden och då är det inte billigt för en "buyer's market" utan tvärtom. Självklart säljer de flesta till dyrast möjliga pris.
Oläst 2008-01-13, 21:21 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -jacobjs@Jan 13 2008, 19:31

Kollar du vilka som köper varje domännamn? =) Visst, jag har sålt fler domäner än jag köpt via WN men det beror enbart på att det sällan dyker upp något intressant här numera + att jag nu har domäner till de flesta projekt. Reglerna finns också till av en anledning och det enda sättet att se till att de efterföljs är att rapportera trådarna direkt när de dyker upp.
Citat:
Citat:
Du får gärna motivera din sista kommentar säljer billigt relaterat till budet på 3500 kr? M5.se såldes nyligen för 205 Euro t.ex...

Det var ett bud du uppenbarligen hade redan när du skapade tråden och då är det inte billigt för en buyers market utan tvärtom. Självklart säljer de flesta till dyrast möjliga pris.
Om du hade läst mitt första inlägg lite mer noga så hade du kanske sett citatet ifrån Maccke längre ned på sidan.

Om du missade det så skriver jag ut det igen.

Citat:
2 char mäter jag som en siffra och en bokstav, annars blir det tvåbokstavs.

Värde för 2 char: reg-fee till 7 000 sek, 2 bokstavs icke premiumbokstäver (dvs ngn skräpbokstav ingår) 5-15k, 2 bokstavsdomäner med bara premiumbokstäver 20k+ "
Om man utgår ifrån detta så är 3 500 :- definitivt ett lågt bud. Detta styrks också av de svar som jag har fått på SEO-forum, där domänen också ligger uppe till försäljning (http://www.seo-forum.se/koep-saelj-e...amn-9x-se.html)

Ännu en gång, skulle uppskatta om vi kunde hålla fast vid trådens ursprungliga syfte, nämligen domänen 9x.se. Om du tartareandesire är intresserad av domänen och det är därför du engagerar dig så mycket, fine. Lägg ett bud eller ställ frågor.

Om du vill fortsätta gnälla så kan du från och med nu ta det via PM.
Oläst 2008-01-14, 07:49 #19
Supermoderator

Supermoderator

Hehe, jag är inte blind även om du tror det. Jag vet vad han skrev, från 0 (eller reg. då)-7000 kr men ingen domän med en siffra och en dålig bokstav har sålts för priser ens i närheten av 7000 kr så du bör vara mer än nöjd med budet på 3500.
Oläst 2008-01-14, 10:40 #20
Supermoderator

Supermoderator

Och, jo, jag är relativt intresserad av domänen, dock inte till det priset.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017