FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
okej, men hur gör gratisgodis.se och dom när dom skickar ut alla sina kuvert?
Blir inte det en fruktansvärd kostnad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du blir fakturakund hos Posten. Du får en portobetalt-stämpel och lämnar sedan in alla brev tillsammans med en följesedel på Postens företagscenter. Det är betydligt enklare än att sitta och slicka frimärken. Det blir även billigare än en frankeringsmaskin när det rör sig om så små volymer som i ditt fall.
Ett brev med en vikt på 50 g kostar 8,36 kr exkl moms att skicka. Posten ger aldrig några mängdrabatter på brevtjänster oavsett volym. Stora kunder brukar Posten dock belöna med några kostnadsfria postsäckar (till låns). Det är möjligt att du kan få bättre priser om du kontaktar CityMail eller någon konkurrent. Du får helt enkelt begära offert från olika företag. Dock finns det inte så många att välja på. Det är svindyrt att skicka post i vårt avlånga och glest befolkade land. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Gustav för svaret. Men tänkte på det här :
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en frankeringsmaskin (Pitney Bowes Personal Post) ståendes som jag säljer billigt, skicka PM för mer info.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan alltid kolla med Citymail, tror du behöver lite större volym, och breven måste vara postnummerssorterade, men det var en bra skillnad på pris jämfört med posten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Glöm frankeringsmaskin för de volymerna, om du inte skickar 100 brev en gång i veckan. Kommer du upp i portokostnader på flera 10-tusentals kronor om året så är det poäng. Med frankeringsmaskin så måste du betala i förskott till posten och redovisa hur mycket du frankerat för löpande och fylla på kontot.
Fördelen med frankeringsmaskin är att det är lite enklare hantering för stora volymer och en mikroliten rabatt plus att dina anställda inte kan nalla frimärken ur skåpet. Om du har väldigt stora volymer oadresserad post typ till alla villor i Värmland finns ett tredje alternativ, Svensk Direktreklam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
krukaan: You got mail! (säg till om det inte kommit fram) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Många intressanta svar.
Men om vi skulle sammanfatta detta på ett bra sätt. Jag söker det billigaste sättet att skicka ungefär 100 brev åt gången innehållande ungefär 50 g/brev. Leveranstiden bryr jag mig inte så mycket om bara de kommer fram. MVH |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du håller dig till Postens tjänster är det billigast att bli fakturakund och skicka porto betalt - ekonomibrev
(skickar du för en förening är det stället föreningsbrev som är billigast, kräver dock tillstånd för att få skicka) ((saknar f-skatt? se mailet jag skickade tidigare idag)) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|