FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag prövade med denna kod:
Kod:
.Pattern = "[\n]" Set objMatches = .Execute(strNewText) For Each objMatch In objMatches iCount = iCount + 1 strNewText = .Replace(strNewText,"<br />"&iCount&". ") Next Så resultatet blir: -------------------------------------------------------------- 1. Jag heter Jeppe och jag kan äta en apelsin på 1. fem sekunder. Jag kan även dricka fem liter mjölk 1. på mindre än en halv sekund. Vad kan du göra? -------------------------------------------------------------- EDIT: Jag vet att om man i detta fall skriver objMatches.Count så får man antalet \n som den hittade, men jag vill ju skriva det rad för rad, dvs 1, 2, 3..osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är inte jätteduktig på VB, men jag tycker att det borde se ut såhär:
Kod:
.Pattern = "[\n]" Set objMatches = .Execute(strNewText) iCount = 0 For Each objMatch In objMatches iCount = iCount + 1 strNewText = .Replace(strNewText,"<br />"&iCount&". ") Next |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
HenSod, det är exakt samma kod, jag har redan gett iCount ett värde (1), men det hjälper inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Detta kanske inte är så du vill lösa det, men lägg allt i en ordered list?
(
Då får du ju radnummer ![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är helt sjukt vilken enkel lösning det var haha =) Tack.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|