FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
spraydate och passagen-dejting är två datingsajter som funnits länge och är gratis. Båda är seriösa och verkar ha en stab som granskar innehållet. På spraydate kan man bli plusmedlem och få lite extra lull lull, men i övrigt tror jag att de lever på reklam. Tex samarbetar de med meetic (tror jag) och tjänar väl någon krona på att slusa folk vidare till betalsajter. Har inte testat Meetic, Möteplatsen, Match mfl. Men jag vad jag har hört så uppfattas betalsajter som mer seriösa och får därmed seriösare användare. Men dajtingsajter handlar väl mycket om en kritisk massa, så fort man får tillräckligt många användare så rullar sajten på av egen kraft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej nu har jag varit medlem på HP ett tag och kommer således med den utlovade bedömningen.
![]() Rätt vettigt ställe rent praktiskt, nog för att jag skulle göra bättre själv om man la manken till, men ja, det är klart godkänt. Det är uppenbart att det är skitlite folk som använder tjänsten, för när den tar upp typ "10 slumpade personer som matchar dina önskemål" så är det alltid ungefär samma folk. Jag gillar funktioner som matchar folk så att man får reda på hur lika man är. Inga komplicerade grejer egentligen, men rätt fränt ändå, jag kan inte annat än gilla det. Det enda stora problemet, det jag skulle fokusera mest på om jag gjorde en liknande site är att det inte riktigt blir någon kontakt mellan folk. Man kan se vem som surfat in på ens profil "intressant" tänker man, och klickar på namnet och besöker dennes profil. Sen går det nån dag eller sju, så kommer nog den personen tillbaka och man tänker "whoho, mer besök"... sen ser man "aha, henne har jag ju spanat in förr..." (för man kommer aldrig ihåg vad nån heter)... Sen fortsätter det sådär. Det är klart att man kan skriva ett meddelande till nån etc, men det vore i mina ögon bättre att man på ett lättsamt sätt kunde uppge för personen ifråga att man är lite intresserad, t.ex. genom en betygsättning som den betygsatta personen kan se. Man kan lägga en person som "Favorit", men det kan inte den favoriserade personen se - vilker jag tycker är synd. Om båda har lagt till den andra som favorit så borde de få reda på detta, så att de vet att det kanske kan vara värt att lägga in en stöt. Angående materialet på siten så är det jättebra. Allt modereras och inget visar innan moderator har godkänt. Det är skitkul att sånt här fungerar för gratisprojekt, jag är helnöjd och godkännande av material har varit blixtsnabbt. Det har handlat om typ en kvart, även under konstiga tider på dygnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis öppnad en dating site på Åland. www.date.ax. Är alldeles gratis.
Nu gäller det att få användare att hitta till siten... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|