FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om man lär sig hur man ska hantera datorn så är den inge att klaga på. Och dagens datorer med 512 i ram i dag ingen dator som fungerar bra. Kalla Mac OS X Singelskadad OS. Haha. Finns inge mera att säga om det. Du som påstår dig köra Linux borde veta att en grund på *BSD INTE är singeltaskade :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Jag sa inte OS:et är singeltaskade , men det känns på det sätt det hantera programmen. Att menyerna ligger uppe på skärmen a la Atari GEM/TOS 1.0 från 1985, tom AmigaDOS från samma år gång känns lite mer utvecklade även om det OS:et hade en del intressanta felmeddlande. ( Orginalversionen av TOS hade atombombs swampar , dom ersattes senare av bomber..)
Vet mycket väl att det liigger BSD i botten på Mac OS X, var en av orsaker till att jag införskaffade maskinen att de finns en unix kernel i botten. Jag har redan en Vista maskin 2 GB RAM.. ( 3 st XP Maskiner, 1 st vista , 1 st Mac OS, 1 st Debian Burk , 1 st FreeBSD ( Sparc 5:a ) och sedan en SuSE maskin.. ) Men miljömupparna tvingar upp elpriserna, så det blir väl att skrota av en del maskiner. Jag skulle vilja ha en PDP 11, men antar det är en maskin som kräver för mycket el och utrymme. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag tycker att dina uttalanden tyder på en ovilja till att villa lära sig något nytt eller utforska OS X, något som gör det helt omöjligt att lära sig eller uppskatta något annat operativsystem. OS X är väldigt kraftfullt och om du använder Fahrenheit som en anledning till att operativet suger så har du inte ens skrapat på ytan.
Men det är klart, allting passar inte alla men att döma ut det utan att egentligen ha belägg för det är lite väl drastiskt. Men som sagt, jag kan ta den mot att jag betalar frakten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Det jag retar mej mest på att t.e.x Dashbord inte kan ligga kvar konstant på skrivbordet som i Vista och stäng knapparna för fönstren är på felsida .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som sagt, om det som får dig att inte vilja utforska OS X (eller vilket os som helst) är att stängknappen ligger på fel sida så tror jag att du närmar dig det hela på fel sätt.
För övrigt så kan jag inflika med att sedan jag bytte från Windows till OS X så har jag blivit tusen gånger mer effektiv och använder musen/trackpaden till väldigt lite. Alltid kortkommandon och Quicksilver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Snacka om att skjuta sig själv i foten. Om du aldrig testat OSX innan du köpte det så får du faan skylla dig själv, sen komma o klaga att det inte fungera - Tur att du la det i OT !! (mohaha)
512M till ett modernt os är ju ett skämt, mac os x är bra på många saker men inte på att utnyttja minne. Det glufsar i sig allt det kommer över, och köra 512M på en sådan dator (tänk på att det förmodligen bara sitter en 4800 varvare i den) är ju inte direkt intelligent (Ja, max os x är unix och den vet hur man använder en fet swapfil/disk). 1G bör du köra på den om du vill göra något vettigt. Köp vilket jäkla pc minne du vill, du kanske tom har liggandes. Nya MacMini är två platser så tryck i 1 gig extra så kommer det hända grejjer serru! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
512MB för att köra Tiger fungerar... Dock skulle jag stänga av Dashboard (många widgets tar 10-15MB styck/per instans) och sedan satsa på att inte ha för många apps igång samtidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|