FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kolla inställningarna i bios förresten, tex testa att sätta biosen i failsafe och se hur det går, hur uppträder den när webbtjänsten osv är avstängd? Uppdatera även chipsettet, antar att det är VIA eftersom det är ett ABIT-kort. Jag har nästan alltid haft ABIT och i början har det varit lite barnsjukdommar som sen har fixats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Fick blue screens med Intels 1gb nät först så det har jag disatt i BIOSen... Håller tummarna... Vågar ju inte flytta över hemsidorna till den nya servern förens det fungerar 100%-igt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Installera iis5recycle annars, det kör jag på en 2003-maskin som körs i IIS5-läge och är oberäkenlig, för att garantera att den fungerar. Den loggar varje gång den "recyclar" iis, mycket individuella inställningar. Nackdelen är att den dödar alla aktiva sessioner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ska leta reda på det programmet om det inte blir bättre.... Den har funkat bra nu sen jag Isolarade webbsaiterna... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Schemalägg omstart av IIS varannan timme med inbyggda schematjänsten kanske? Jag har ett schema som gör det var tredje dag - PHP läcker minne nämligen.
Jag har sjukt bra erfarenheter av Windows 2000 Server och IIS5 faktiskt - använder iofs bara burkar ifrån HP och IBM men det borde väl inte vara någon jätteskillnad så länge det inte är kompabilitetsproblem eller hårdvarufel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Mja, eftersom sessionerna flyger åt fanders vid omstart av IIS'en så kan du väl lägga en omstart typ kl 04:00 eller så.
Kör själv med IIS6 och den har varit sjukt stabil hittills [ta i trä] ...ja, sen går det ju tokfort också =P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Kan inte annat än hålla med om 2003.
Enda gångerna vi haft problem är just på folk som kodar riktigt galet och sänker prestandan, även det löste sig med isolering av 10 kunder i klungor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
IIS, Har jag aldrig haft problem med.
Kör Windows 2003 Enterprise Edition 2x700mhz 2x512mb 6x120gb Aldrig hängt sig upptime på mer än 6 månader. kör iof en egen partition som heter Cashe som är på 20gb där Servern belastar Temporära filer som Ramminnet inte skulle räcka. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag hade just det problemet med en kunds leverantör och det visade sig bero på just det faktum att de inte hade koll på temporära filer. Disken blev full och php/asp exekverade inte om det inte kunde skriva till tempkatalogen. Inte så konstigt men nog så irriterande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
win 2003 och IIS 5.0 fungerar klockrent aldrig ngt problem....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|