FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så, nu är den buggen fixad med, tack DudeRille
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den här tjänsten skrämmer mig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inget illa menat men jag ser absolut ingen humor i att skicka ett "göra-slut-sms" till någon och sen kläcka ur sig att det är ett skämt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle tro att detta går under urkundsförfalskning.
Det är ju samma sak som om man skickar ett vanligt brev i någon annans namn och sen skickar ett nytt brev nästa dag där man förklarar att det första brevet var ett "skämt". Ta det inte personligt, men det är helt klart urkundsförfalkning om du frågar mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Även om jag kan se många tillfällen när det skulle vara kul, så ser jag många många fler när den inte alls skulle vara det, ogillar konceptet starkt. Bara för att man har tekniken att göra denna typ av tjänst, betyder det inte att man borde göra det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Själv ser jag inga direkta moraliska hinder för din tjänst. Du tillhandahåller en tjänst och sen är det upp till varje individ att bruka den med ansvar. Syftet med tjänsten är att ha roligt, inte att sabotera. Man kan göra en liknelse vid bilar som är till för transporter, men som även kan användas för att köra ihjäl folk. Biltillverkaren brukar inte hållas ansvariga för varje förares handlingar.
Dock tror jag inte att allmänheten har samma syn som jag på din tjänst. Du ber om trubbel. Finns det inget prejudikat som visar om det är lagligt eller olagligt så kommer man förmodligen att skapa ett av dig. Det är lagom roligt att traggla sig igenom två år av rättsprocesser, undertiden som man jagas av blodtörstiga journalister. Lite kritik till sidan: Din banner och logo upptill är trasig i firefox. Jag fick gå in med IE för att se hur den skulle se ut. Ta bort adwords. Det känns aldrig seriöst med reklam på en webbsida som erbjuder en kommersiell tjänst. Jag gillar inte riktigt typsnittet du har valt till texten. De tunna bokstäverna kommer att göra texten svårläst på billiga tft-skärmar. I övrigt så är sidan enkelt och bra. Fokusera på att det ska vara lätt att skicka ett sms. Ju mindre kunden behöver läsa för att fatta hur det fungerar, desto bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite skoj blev det allt... skickade ett till en polare som gick i samma klass som mig innan.
Skickade till vårann gammla lärare. Tog en som fanns på sidan typ.. "tjena, fan va kåt jag är kan inte du komma ![]() Skickade till min polare o hennes nr som avsändare.. så här skrev han sen xD Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Förstår inte vad det är som skrämmer.
Finns och funnits länge tjänster där du kan skicka gratis sms med varierande identiteter. Och då även gratis. Betalar du för en tjänst kan du skicka sms som Regering eller vad som.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Vet inte riktigt om detta var menat.
Firefox hur som helst. |
||