FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
youtube's undersidor har fortfarnade hög pr, så det kommer nog ordna sig för dem..
Det gick skit för mig dock:/ Tappade på näst intill alla domäner |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det görs inte så ofta här är en bra länk över datumen
http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Oj så fel jag hade. Jag hade precis blivit övertygad om att Google hade skrotat tbpr och då rullar de ut den mest genomarbetade och exakta uppdateringen på länge.
En första och kort analys visar att Google har sänkt PR på sidor som de vet säljer länkar. Även sidor som jobbar mycket med länkbyten har fått sig en smäll. Under förra uppdateringen så fick många webbsidor ”felaktigt” PR5, men det värdet har nu rättats till (sänkts). Överlag så känns det som om PR återigen avspeglar en sidas länkkraft. Korrelationen mellan bra och många inlänkar och PR känns starkare än på mycket länge. Undantaget är som sagt sidor som Google vet säljer länkar. Dessa sidor visar ett betydligt lägre PR-värde än vad deras inlänkar visar på att de skulle ha. Varför YouTube visar PR3 kan man fråga sig. Jag skulle gissa på att någon webmaster har sålt länkar i smyg. Sådant förekommer allt som oftast. Nyligen kunde man köpa länkar på undersidor till Apple.com. En annan förklaring till YouTubes ras kan vara att något spam-filter hos Google har triggats av misstag. De har haft en enorm tillökning av inlänkar och det kan ha gjort att de hamnat i ett filter. Om deras låga PR beror på ett fel så kommer de att återfå sin gamla PR. Själv har jag tappat lite i PR på flera av mina sidor. Men det var väntat. Edit: Såg nu att YouTubes undersidor fortfarande har hög PR (som Hjalle sa). Då är deras låga PR på förstasidan med största sannolikhet bara en miss från Googles sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Spännande, spännande
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kul, en svensk PR6:a, väntar bara på att jag ska få mail om att folk vill köpa länkar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Öh okej, har haft våran sida som jag driver med en kollega och vi har haft den sedan den 1augusti, vi har såklart alltid haft Pagerank 0 fram tills idag nu har vi 3:|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Grattis, Stjärnan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
Min andra sida som jag håller på "renoverar just nu" fick PR1 den har varit uppe sedan februari då men inte lagts någon enrgi på. Bloggen har jag haft cirka 1månad och nu är den PR2. Slutligen min sista sida som jag har ägt nu i mindre än 7 veckor har PR1 :| och det innehåller bara 2 rader text ![]() men men kul att få lite förhöjd PR :unsure: ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||