FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har också med ett par sidor i tävlingen.
Enligt loggarna har besöks antalet ökat rätt mycket. Men de flesta är ju bara ute från bananer. Har haft några som mailat in som ej hittat banerna. Men de flesta är ju bara ute efter banerna och inget mer. En dvd och en gåva samt trafikt skulle man få om man deltog. Jag tror det kommer komma många liknande tävlingar inom framtiden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Rätt simpelt att fuska på en sådan här tävling. Speciellt då de inte har någon form av checksumma på sina popups.
bananhit.php är filen. Jag skrev en liknande grej som vi hade på Hamsterpaj innan. Fårjakten hette den och gick ut på att söka igenom sidan efter får som vi gömt. Detta var innan bananjakten, och var min idé (nåja, jag har snott den från någon amerikansk site).
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skoj jaga bananer
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Sssssssshh.. får ju inte fuska om man ska få TV:n!
Men jag hörde att det gick att skriva ett script som loopar igenom, och ger en full poäng på 2 min.... för programmerarna på bananjakten suger riktigt rejält. ![]() P.S. Programmerarna är så dåliga att det går att få reda på hur många tävlande det är. Och det skulle inte förvåna mig om man kan köra XSS attacker mot deras script och ta ut hela databasen med poäng (har ej prövat). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag har en banan på sajten och har fått en hel del trafik, som alltid när det gäller tävlingar av bättre och sämre kvallité. Det trista är kommentarerna i ens mailkorg typ Vart f-n är den förbannade bananen, och det trevlig är de som faktiskt mailar och vill ha en ledtråd vart banenen finns och samtidigt frågar om våra produkter. För min del känns det helt klart värt att upplåta sin sajt. Jag tror att många kanske hittat swecat som inte sett oss annars. Även om de inte handlar nu så kanske de kommer att tänka på oss vid senare tillfälle när de ska ha ngt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag minns en liknande grej för över 10 år sedan, fast då var det bokstäver man skulle leta tror jag.
Sedan fanns ju Treeloot också, fast där handlade det mer om att klicka sig galen än att hitta rätt position. När jag hade en tråkig förmiddag vann jag faktiskt en liten plysch-apa med boxhndskar (deras maskot) som vi brukade ha i julgranen hemma på den tiden ens julfirande involverade en gran. Har inte bananerna något standardnamn så man kan wget'a hem en hel site och fuska förresten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Även om besökarna för tillfället inte genererar några pengar
så tjänas det på att synas. När de väl behöver något som man har att erbjuda.. Kul grej, tråkigt att man kan fuska så simpelt. Får hoppas de har någon typ av kontroll, eller att det bara är ett fåtal som hittar 150 bananer =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror man kan leta upp bannanerna i granländerna med, så de som bara hittar 100 svenska missar minst lika många till.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|