FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Något som får mig att föredra SMF före phpBB är hur enkelt det är att installera moddar. Jag har upplevt att man stundtals måste modifiera en hel del filer manuellt om man ska modifiera phpBB (easymod funkade inte med alla) medans SMF kör allt automatiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har 5 vBulletin forum som jag driver, och det finns inget bättre en detta. Den nya versionen finns det ett blogg plugin som verkar låvande. Du kan även integrera photopost (photopost.com), vilket är ett utmärkt php script för bildgallerier.
PhpBB forums har jag haft många av minst ett 20 tal genom tiderna och det går inte att gämföra med vBulletin i fråga om funktionella inställningsmöjligheter. Avser du att ha forumet för en mycket begränsad tidsperiod så kan du ju ta PhpBB, den det är inget om du avser att driva ditt forum mera pro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller med ToBad där..
vBulletin ger även en professionell känsla och har massvis med fina themes. Dock är priset lite saftigt men det får man stå ut med. När du ska installera modifications på PhpBB så är det ungefär 50% av modifications du hittar fungerare ej pågrund av uppdateringar m.m.. Ska du skapa ett forum föredrar jag Invision Power Board eller vBulletin. Invision Power Board har en riktigt fin administrations panel och du navigerar väldigt enkelt. Du kan nästan ändra allting genom administrations panelen. Finns även en massa themes och modifications. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skall vara helt ärlig, jag har kört både phpBB, SMF och vBulletin. vBulletin är självklart bäst för mig, bra administrations-panel och mina användare gillar mest vB; en av de största anledningarna att jag kör vBulletin.
phpBB är ett bra alternativ, om du har tid att installera hacks så den blir mer 'användarvänlig'. vBulletin är ganska dyrt - man får köpa en licens på $160 US alternativt så kan du 'hyra' den på $85 US per år, själv så har jag en licens på 160$, men jag betalar $30 per år för att få uppdateringar etc. MVH, WatchOut |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De snyggaste forum jag stött på har baserat på vB.
Har svårt att se vilket phpBB forum som skulle kunna slå ut dessa. Attraktivt som tusan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Skämt å sido, jag är helnöjd med SMF. Finns många moddar, många fina themes, bra support från andra användare i deras eget forum osv.. sen är det ju gratis! Utvecklas och uppdateras ofta också. Jag kör senaste SMF 1.1.4, men 2.0 är under betatestning och ser väldigt lovande ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Lånar tråden lite..
Till er som kör vBulletin, anser ni att deras administrationspanel är bra?? Har själv testat lite olika forum, gillar hur vBulletin fungerar men deras admin-del var riktigt jobbigt, nya phpbb3:s är rena drömen i jämförelse. ..eller är det bara handhavandefel från min sida? ![]() Sen, hur är det med svensk översättning till vBulletin? Hänger den med nya versionerna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Administratör
|
Tycker vbulletins admindel är rätt trevlig faktiskt, förutom en viss irritation om man ska editera templates i större omfattning. Plugin-systemet är riktigt bra också. Lite mer att lära sig för att koda addons, men riktigt smidigt när man gått igenom det ... och det är extremt sällan kodändringar alls behövs. Photopost-galleriet som nämdes däremot har jag inget positivt alls att säga om, förutom möjligtvis att det fungerar, lite halvt iallafall.
phpBB tycker jag egentligen inte har någon fördel jämfört med vbulletin förutom konstnaden. SMF känns mycket som att det enbart blivit populärt då det varit det enkla okej alternativet att använda med Joomla. IPB verkar ha försökt komma ifatt vbulletin men i min mening har de bara lyckats med att få till en fräschare profilsida och möjligen lite lättare default-theme, men ligger efter med resten.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
jag har provat ett gäng olika forum, mest har jag kört vbulletin och phpbb, jag tycker att phpbb fungerar helt okej, men INGET går upp mot vbulletin.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|