FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag köpte en RV082 efter att bl a att läst denna tråd.
Robertsson: Jag tänkte använda Min gamla trådlösa router som accesspunkt, och få de arbetsstationer som är anslutna till den anslutna till lokala nätverket med skrivare, servers osv, men får inte till det. De som är anslutna till den den trådlösa routern får förvisso tillgång till internet men inte det lokala nätverket som sagt. Skall man ansluta den trådlösa routern i DMZ-porten? Eller räcker det med att man gör om så att RV082 delar ut ipnummer till ***.***.***.1 - 149, ge trådlösa routern ***.***.***.150 och låta den dela ut från ***.***.***.151 - 250 Räcker det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
det fungerade inte för routern (netgear 614v5), men jag fixade en 614v6 och då fungerade det!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
jag tänkte köpa denna den har min vän och han säger det fungerar utmärkt.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332691 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Har en "hemma" router från SonicWall på jobbet. TZ 170 Wireless.... Kostar ungefär 6000+moms... Då har man 10 VPN anslutningar ut & in, 100 DHCP klienter... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|