FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
NU är jag riktigt trött på problemen med IIS.
Dags för ett telefonsamtal, då de inte svarar på mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Du är nu placerad i kö till vår teknikavdelning... (IIS)
...wehee) klart Min första fråga är: var detta verkligen teknikavdelningen? Deras system strulade, de visste inte vilka innehavar-id jag hade i Domänhanteraren... vad mer? Ok, de svarade på en del små-frågor. Passade på att fråga om domänöverlåtelsesystemet och där sa de tydligt och klart att inga förändringar kommer att ske. Lättförfalskade, osäkra pappersblanketter, har även fått dem ogiltigförklarade en gång, då de skadats på vägen)) - i all ära. Dock påstod de att det gick ut mail till den gamla ägaren då ett domännamn var överlåtet. Har inte fått sådana. Aldrig. Så, nu är det väl dags att börja "komma runt" deras överlåtelsesystem med toapapperet så att de inser hur pass idiotiskt det verkligen är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Semigenant kuriosa om denna nyhet: fick plötsligt ett ej obetydligt tillskott trafik till en domän jag råkar inneha, som är snarlik den domän som numer frontas IIS' startsida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
och deras "Visste du att" innehåller grammatiska fel
Citat:
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ännu ett skämt måste det väl vara att man använder bilder på startsidan i halvmegabytestorlek....?
Försökte gå in på dras hemsida via ett modem nyss och det var, hur skall man säga...? Segt. Anledningen visade sig vara att alla bilder är ungefär en halv megabyte stora. Vad begåvat. .SE förutsätter att alla, alltid, sitter på ordentligt bredband? Samma bilder borde vara som mest en tiondel så stora...
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag fortsätter att traggla om svenska tecken..
Gick till spärrade/reserverade domäner och det visade sig att dom har problem med å,ä och ö. Då tecknen i textfilen visas som �. Noterade även att de lyckats trolla bort förteckningen över reserverade länsdomäner. Jag hade glömt bort vem det var dom anlitat och jag ska ärligt medge att jag blir helt mållös när jag ser vilket arbete som lagts ner.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Även om iis.se inte fungerar 100 så är det 100% bättre än Norge där det inte ens går att köpa en domän om man inte har en Norsk registrerad firma med norsk adress, så i Norge är det etter värre, dom lever kvar på tidigt 90-tal
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|