Kom ihåg mig?

Oseriösa Webbhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-08, 09:42 #11
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Lennart: Tycker nog att det är dags att läsa på avtalslagen igen.

Har du använt tjänsten har du med ditt handlande visat att du godkänner villkoren i avtalen.
Du skrev också:
"Vad Webbhotellen försöker åstadkomma är vad vi kan kalla för "negativ avtalsbildning" - dvs har jag inte aktivt sagt upp tjänsten så förlängs den automatiskt. "

Mellan företag är detta tillåtet. Företag får däremot inte använda negativ avtalsbildning mot privatpersoner. Men det du pratar om är ite negativ avtalsbildning. Om mitt företag skickar hem en blankett till dig med orden, skriv på och skicka in, annars blir du kund så är detta negativ avtalsbildning. Dvs att om du inte gör någonting så godkänner du avtalet.

Det du pratar om är precis samma som elbolag, försäkrngsbolag, operatörer, tv-leverantörer med flera och etc gör. Som kund så förbinder man sig att under en viss tid betala en avgift, och vill man inte ha tjänsten så skall den sägas upp. Sägs den inte upp så har du redan godkännt att en ny avtalsperiod tecknas.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 09:50 #12
lennartsvanberg lennartsvanberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
lennartsvanberg lennartsvanberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Felaktigheterna i denna tråd är många - ingen får automatiskt förlänga avtal, vare sig mellan företag eller privatperson.

Webmasternetwork är uppenbarligen inget användarforum utan moderatorn i denna tråden är ägare till webhotell, visste inte detta för då tappas meningen med att som användare diskutera frågan.

Ett antal påhopp, sakliga felaktigheter samt att tråden styrs av ägaren till Webbhotellet vilket jag har synpunkter på gör att jag avslutar min medverkan här.
lennartsvanberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 09:58 #13
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Nu när det började bli intressant.

Jag är faktiskt grymt intresserad av en diskussion kring detta, vi kan ju utelämna just detta ärende om det råkar klämma nånstans.

(Vi kan ju lyfta ut sak-diskussionen till en egen tråd)
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 10:06 #14
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
men.. webhotellen förlänger väl inte avtal per så.. utan avtalen har ingen giltighetstid, utan löper på precis som ett hyreskontrakt gör

Verkar som om Lennart är ute och simmar i fel damm och nu när han inser det själv så vill han få det att se ut som att han är utsatt för en komplott där moderatorn av tråden styr innehållet till sin egen fördel.. och på så vis försöka smita ut (Lennart alltså)
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 10:09 #15
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Originally posted by lennartsvanberg@Aug 8 2007, 08:50
Felaktigheterna i denna tråd är många - ingen får automatiskt förlänga avtal, vare sig mellan företag eller privatperson.
Om du köper ett mobilabbonemang förlängs det automatiskt efter din bindningstid, lika så med ett adsl abbonemang. Faktiskt ganska många avtal som förlängs när man tänker efter. Om man vänder på steken skulle jag inte vilja ha ett samhälle där du aktivt måste ringa din internetleverantör och säga; hej jag vill ha en ny faktura inför nästa månad då jag vill fortsätta med mitt internet. Blir ju löjligt om du ska ringa alla dina leverantörer och säga att du faktiskt vill vara med nästa månad med. Kul om man en månad glömmer ringa till akassan och således få börja om med sin period...

# Edit: Irrelevant kommentar för trådens saklighet borttagen. / Marcus
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 12:57 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by lennartsvanberg@Aug 8 2007, 09:50
Instämmer med najk m.fl., du är ute och cyklar ordentligt. Precis ALLA telefonoperatörer, kabeltvbolag etc. har just det - automatisk förlängning - och betalar man inte kommer det påminnelser, inkasso osv. Jag skulle gärna vilja ha en förklaring till hur de kan bryta mot lagen utan att straffas.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 13:01 #17
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar

Reg.datum: Oct 2003
Det är sånt här som gör att man vill gå hem från jobbet en timme tidigare istället för att stanna en timme extra....
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 13:48 #18
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Lennart: Snacka om dålig förlorare! Stanna kvar och utveckla dina argument istället för att lägga benen på ryggen - vad tjänar du på det? Klistra in några paragrafer och highlighta det du tycker vara viktigast...

#Edit# *Ploff* #/Edit#

# Edit: Irrelevant kommentar för trådens saklighet borttagen. / Marcus
Zora är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 14:02 #19
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by lennartsvanberg@Aug 8 2007, 09:50
Webmasternetwork är uppenbarligen inget användarforum utan moderatorn i denna tråden är ägare till webhotell, visste inte detta för då tappas meningen med att som användare diskutera frågan.

Ett antal påhopp, sakliga felaktigheter samt att tråden styrs av ägaren till Webbhotellet vilket jag har synpunkter på gör att jag avslutar min medverkan här.
Jag har aldrig haft några synpunkter på deras tillämpande av reglerna. På vilket sätt anser du dig(eller någon annan) vara felaktigt behandlad av moderatorerna här på WN?
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-08, 14:35 #20
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
jag måste ringa och förlänga mitt hyreskontrakt, man vill ju inte bli av med lägenheten=)

jag missa nästan att förlänga:
Canalplus
mobilen
telefon
bredbandet
medlemskapet i facket
bilförsäkringen
hemförsäkringen
webbhotellet
gymkortet

har säkert glömt nått=(
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017