FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lennart: Tycker nog att det är dags att läsa på avtalslagen igen.
Har du använt tjänsten har du med ditt handlande visat att du godkänner villkoren i avtalen. Du skrev också: "Vad Webbhotellen försöker åstadkomma är vad vi kan kalla för "negativ avtalsbildning" - dvs har jag inte aktivt sagt upp tjänsten så förlängs den automatiskt. " Mellan företag är detta tillåtet. Företag får däremot inte använda negativ avtalsbildning mot privatpersoner. Men det du pratar om är ite negativ avtalsbildning. Om mitt företag skickar hem en blankett till dig med orden, skriv på och skicka in, annars blir du kund så är detta negativ avtalsbildning. Dvs att om du inte gör någonting så godkänner du avtalet. Det du pratar om är precis samma som elbolag, försäkrngsbolag, operatörer, tv-leverantörer med flera och etc gör. Som kund så förbinder man sig att under en viss tid betala en avgift, och vill man inte ha tjänsten så skall den sägas upp. Sägs den inte upp så har du redan godkännt att en ny avtalsperiod tecknas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Felaktigheterna i denna tråd är många - ingen får automatiskt förlänga avtal, vare sig mellan företag eller privatperson.
Webmasternetwork är uppenbarligen inget användarforum utan moderatorn i denna tråden är ägare till webhotell, visste inte detta för då tappas meningen med att som användare diskutera frågan. Ett antal påhopp, sakliga felaktigheter samt att tråden styrs av ägaren till Webbhotellet vilket jag har synpunkter på gör att jag avslutar min medverkan här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu när det började bli intressant.
Jag är faktiskt grymt intresserad av en diskussion kring detta, vi kan ju utelämna just detta ärende om det råkar klämma nånstans. (Vi kan ju lyfta ut sak-diskussionen till en egen tråd) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
men.. webhotellen förlänger väl inte avtal per så.. utan avtalen har ingen giltighetstid, utan löper på precis som ett hyreskontrakt gör
Verkar som om Lennart är ute och simmar i fel damm och nu när han inser det själv så vill han få det att se ut som att han är utsatt för en komplott där moderatorn av tråden styr innehållet till sin egen fördel.. och på så vis försöka smita ut (Lennart alltså) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
# Edit: Irrelevant kommentar för trådens saklighet borttagen. / Marcus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är sånt här som gör att man vill gå hem från jobbet en timme tidigare istället för att stanna en timme extra....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Lennart: Snacka om dålig förlorare! Stanna kvar och utveckla dina argument istället för att lägga benen på ryggen - vad tjänar du på det? Klistra in några paragrafer och highlighta det du tycker vara viktigast...
#Edit# *Ploff* #/Edit# # Edit: Irrelevant kommentar för trådens saklighet borttagen. / Marcus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag måste ringa och förlänga mitt hyreskontrakt, man vill ju inte bli av med lägenheten=)
jag missa nästan att förlänga: Canalplus mobilen telefon bredbandet medlemskapet i facket bilförsäkringen hemförsäkringen webbhotellet gymkortet har säkert glömt nått=( |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|