FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jag kommer inte in allt. Tillfälligt fel kanske?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Melin: Tack, men jag har fullt upp med min egen (som jag förvisso inte är sambo med... som tur är!) :P
Conth: Tror "marginalförsvinnandet" beror på att jag centrerat innehållet. Vad gäller annonser så ser jag mängder av möjligheter. Det gäller bara att tänka lite utanför lådan. Villl man ha en vanlig banner/annons är det ju dessutom jätteenkelt att flytta runt innehållet (allt ligger i divvar). Men du har givetvis rätt i att jag först och främst satsar på volym ![]() Allstars: Skumt. Jag kommer in utan problem. Servern kanske fick lite hicka? Tack för feedbacken! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser bra och genomarbetat ut, bra upplägg på funktionerna och fotoalmubet ser förträffligt bra upplagt ut, enkelt att hitta och väldigt snabbladdad, bra jobbat!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har nu pysslat vidare i tysthet på sajten. Har några få, men ack så lojala, medlemmar som har hjälpt till en hel del med kommentarer och åsikter. Dessa tillhör min målgrupp och de ser sådant som jag själv aldrig skulle se. Men förmodligen missar de sådant som en van webbexpert direkt skulle hitta. Därför tänkte jag nu be er webbexperter att komma med den andra halvan feedback.
Som ni ser finns det inga annonser eller annan reklam på sidan. Innan något sådant blir aktuellt vill jag se till att sidan är tip-top! Så, sänk mig gärna! ![]() HeyBaby.se - Sveriges yngsta community |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Logotyp? Jag saknar en grafik för heybaby.se. Den ligger också jättekonstigt till höger runt inloggningen.
Länken "förstasidan" om du skapar en logga, då blir det en naturlig länk till förstasidan. Det är standard för webbplatser idag att loggan tar dig till förstasidan. Presentationen bla bla bla bla...för mkt text. Kapa, kapa, kapa. Du har inte många sekunder på att fånga besökarens intresse. Du har dessutom "mötesplatsen för..." på två ställen, i toppmenyn och i presentationen. Aktiva besökare? Finns det inaktiva? Medlem i fokus, bör inte ligga i toppmenyn. Lägg istället deras presentationsfoto i huvudfönstret, ungefär som linslusen, men lägg till en ytterst kort presentation av denne. Nu begriper jag inte varför den finns, och "hela listan" på vadå? Fokusmedlemmar? Plocka ut intressanta trådar och presentera på förstasidan, ungefär som att det vore en intressant artikel. Kika förbi bold.se, de gör så. Linslusen, favoritbilden och nyaste bilden. Alla har med fotoalbumet att göra. Gruppera i en ruta istället för tre, nu ser det ut som att det vore tre olika sektioner. Många kommentarer, du behöver inte hålla med, men det är mina snabba synpunkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du har rätt i det mesta digiArt! Får tacka så ödmjukast för proffstyckandet
![]() Vad gäller logotyp så håller jag helt med. Har dock inte fått någon "aha-upplevelse" om hur jag vill ha loggan, så därför finns det ingen. Måste nog sätta mig ned ett tag med papper o penna o illustrator. I dagsläget funkar den krypande ungen som logga. Klickar man på den kommer man till startsidan. Valde dock att ha en "förstasidan"-länk också, för de som inte är helt vana med logga-klickande ![]() Har kapat presentationen en aning nu. Förmodligen måste jag kapa den ännu mer, men jag får ta det i små steg helt enkelt. Du har helt rätt gällande aktiva besökare, medlem i fokus, och hela listan. Jag måste se över det där helt. Att välja ut intressanta trådar är smart. Har försökt göra något liknande med "debatt"-tråden, dock så är den inte en del i listan med det som hänt senast. Kanske värt att fundera på en annan lösning. Återigen har du rätt om att ha alla tre bilder i samma ruta. Det är precis sån här feedback jag ville ha. Just den med bilderna hade jag nog också givit i feedback till någon annan, men nu hade jag blivit hemma-blind. Uppskattas djupt att du tog dig tid! Ska se över de värsta sakerna så fort tiden finns. Tack! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En sak jag alltid funderat på att skapa, men aldrig orkat/kommer orka att göra, är ett mejl man får en gång i veckan både under graviditeten och sen även efteråt som beskriver barnets utveckling mm. allt eftersom. Perfekt tillfälle att lägga in relevant reklam också.
Typ "vecka 11 idag har ditt barn utvecklat ändtarm. Köp dina blöjor hos oss redan nu!" ![]() Det finns säkert som webbfunktion på någon/alla av sidorna men mejlfunktion är bättre tror jag. Kanske kan vara en idé för din sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jäklar du! Det var inte dumt tänkt! En sådan funktion blir det definitivt! Tack!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|