FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var naturligtvis skrivet på skämt att man ska verka så viktig som möjligt, men man vill ju visa vad man sysslar med och vem man är. Jag tycker det är självklart att att man ska ha en titel...
Att inte skriva titel på kortet är att förutsätta att mottagaren känner till hur många som finns i bolaget. Jag vill att det framgår vem jag är och vilken roll jag har i företaget, det är inte svårare än så. ... vet fortfarande inte vad jag ska skriva förresten. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men varför är det så svårt?
Som egenföretagare är man ju Purchase Manager, Super Visor, Account Manager, and so on... B) Eller så är man "bara" konsulten som utövar det han/hon är bra på. Hmm.. Kanske skulle consultant passa då ? :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I många länder är titeln ofta viktigare än själva jobbet så om kortet skall vara internationellt gångbart så är det lite knepigare beroende på vilka du i första hand kommer att ha kontakt med.
I Sverige går det bra med förslagen ovan eller det du faktiskt gör. VD är ingen bra titel om du inte verkligen jobbar som en VD (mao. med en bunt anställda), mest för att det inte säger ett smack om vad du sysslar med egentligen i företaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skriv General Manager!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
2 sidor med yada-yada, ingen som visat sitt visitkort än ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|