FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jaha så skönt då att jag inte är ensam om att uppleva en kraftig spamökning.
Har haft några kunder som ringt och trott att deras datorer hade blivit kapade eftersom de fick så många failure notifications från sina egna adresser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, jag får riktigt mycket spam även jag. Tyvärr passerar fler och fler filtret på Gmail. Trista är när man får samma mail 10 ggr, med samma subject. Anmäler alla som spam, men trots det får dem igen. Får se vad Gmail gör åt det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får ca 1000 spam om dagen, alla passerar filtret verkar som, men jag märker att det har ökat det senaste ja.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag trodde att jag var smart som filtrerade mina mail genom olika mailleverantörer som yahoo, hotmail, gmail, men spammarna är smartare. De senaste 4-5 dagarna har jag fått mer spam än vanligt. Igår damp det ner det välkända nordea-spammailet. Det har varit det enda hittills spammail som jag egentligen ville ha i min mailbox
![]() Jag vette fan om [at]/[snabela] istället för @ hjälper så mycket, jag menar, tror ni inte att spammarna bakom spamrobotarna har listat ut det där? ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Skönt att man inte är ensam!
De senaste två dagarna har det varit förjävligt. Hann rensa bort lite innan jag såg tråden, men detta är vad som kommit igenom:
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Får "äckligt" mycket "köp den här aktien tips", men annars är det lugnt..
Funderade på det där att [at] nog känns igen av många spam-crawlare, och gjorde en liten javascript funktion som kanske (?) är lite bättre, även om en bild säkert är det bästa: Kod:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- var a,b,c,d; b = 'o'+'.n'; a = 'victor'+''+''+'@'+'lej'; c = 'et'; d = 'come'+'get s'+'ome'; document.write(a+b+c); //--> </script> ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
thorsell, fyndigt men jättegammalt. Likt där tror jag att spammare snappar upp adressen fast den inte innehåller "mailto:" som vanligt. Jag tror att de känner igen vanlig text, spelar alltså inte roll hur mycket js du har bakom en mailadress. Den bästa lösningen är ett kontaktförmulär enligt min mening.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är ganska övertygad om att thorsells lösning borde eliminera, >95% av allt spam. Bottar brukar väldigt, väldigt sällan ha en inbyggd javascript-parser. Det skulle dessutom göra crawlingen offantligt mycket slöare
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag byter mailadress. Tar mitt förnamn på mitt efternamn.
Ganska många forum osv är jag reggad på. Hur länge bör man ha kvar sin gamla mail i ett sådant byte?
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag la ut min xxx [AT] domän [DOT] com så ökade spammet. När jag sedan tog bort adressen helt så minskade det drastiskt.
Jobbigt det där med spam. Men nu har ja en rätt "lagom" nivå. Sen får ja också en massa aktietips som jag absolut inte vill ha :S |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|