FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är fler som verkar blivit uppringda av Telespärr, se även detta inlägg på Resoner.nu:
http://www.resoner.nu/visa_news.asp?n_id=4...&nav1=6&nav2=62 och på Cint.se: http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat.asp...px?PostID=36748 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fast det var skrattretande att läsa kommentarerna till ovanstående artiklar där representanter för telemarketingföretagen sågar Telespärr pch en gosse från ett "marknadsundersökningsbolag" sågar idéen på att just marknadsundersökningsbolag skulle kunna bli spärrade - de gör ju bara marknadsundersökningar...
Jag tycker i grund och botten att tanken är god, men metoderna de använder är ju skrattretande och dessutom priset... Framför allt finns ju ingen standardiserad metod för att tillhandahålla informationen om spärren till alla som skulle behöva den. Om man har ett företag får man nog leva med att bli "utsatt" för marknadsföring... I brevlådan, telefonen och till och med i e-posten...
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
de ringde just till mig.. och tack vare denna tråd frågade jag hur pålitligt ett företag som spammar via fax är när det kommer till att stoppa irriterande säljare..
...vårt samtal var kort.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Xamda, nu är det så att Marknadsundersökningar och samhällsinformation är undantagna när det gäller Nix. Även lagstiftning runt om i världen undantar marknadsundersökningar.
Eftersom Telespärr inte har något stöd i någon lag eller etiska regler i callcenterbranschen så är det ett slag i luften att försöka. Ett rent försök att lura företag på pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nån som har något vettigt förslag på hur man slipper alla dessa fax om alltfrån luftvärme till badrockar?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gör som mig, vi har ingen fax :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Häromdagen ringde BBB. Jag satt i tele och vinkade till bonusen att vem det än var så fick de ringa igen. Hon berättade att det var BBB och jag sa att "nästa gång kan du hälsa att jag inte är intresserad". I fredags ringde de igen och följdaktligen svarade hon att "han är inte hemma men jag ska hälsa att han inte är intresserad!", varpå hon berättade att de hade skrattat i andra änden.... Tydligen har de lite självdistans ändå... :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
En som jag känner blev uppringd av dem.
Min vän frågade: "men du ringer ju oss...spärrar du sådana som dig" Telespärr: Ja självklart" Min Vän: "så du spärrar dig själv också efter detta samtal" Telespärr: "Ja det stämmer". Det som är det intressanta är att det finns redan sådana tjänster som ex. via scb där man kan ansluta sitt företag till en spärrlista. Man kan ringa SCB:s företagsregister som bolag och ansluta sig gratis. Dessa extra spärrtjänster enligt scb är helt meningslösa. Mediarådgivning är en sak, men spärrlista är inte befogat tycks det. Intressant. Detta tycker jag också är lite löjligt från en annan aktör: http://www.telefonsparren.se/ under knappen anmälningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
ConnectingSweden AB är ett Luxemburgägt företag som anger "Callcentertjänster" som verksamhet. Bland tjänsterna de presenterar på sin hemsida kan ju nämnas: ”kalla kunder” för nyförsäljning dvs det som betecknas som spamsamtal. En annan tjänst är deras Faxreklam-tjänst som sannolikt är orsak till många härliga erbjudanden i era faxkorgar. Det som fick mig att reagera var att Telespärr på sin hemsida presenterar sig som "Bifirma till 556653-3104" vilket gav ett märkligt intryck. Men givetvis är det så att det är helt verkningslöst att betala för Telespärrs tjänster - dom har väl stämt av att folk är villiga att betala för att slippa telesäljare och då vänder dom och säljer detta när dom inte har andra uppdragsgivare. Det är väl därför både att betrakta som bluff och oetiskt !? Jag anser att det finns lika mycket substans i detta som "Stjärnförsäljarna" (Rymden) som för dyra pengar låter dig "döpa" stjärnor som dom lovar att skriva in i en egenförfattad bok, som dem sedan patenterar - boken då alltså !! För det är bara i just den boken och på ditt eget "stjärndiplom" som namnet på den nydöpta stjärnan står.. Tänk på det nästa gång ni ser TV-reklamen..att det lika gärna kunde vara ett sandkorn i Sahara du döpt.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|